آموزش تعمیرات لپ تاپ پارسه

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد ,

آموزش تعمیرات لپ تاپ پارسه

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد ,

طراحی سایت برای تلفن همراه




طراحی سایت برای تلفن همراه,طراحی سایت اختصاصی برای تلفن همراه






آمارها نشان میدهد که استفاده از اینترنت با تلفن همراه تا پایان سال 2014  از اینترنت دسکتاپ سبقت خواهد گرفت. برای کسانی که در حال حاضر در هیئت مدیره شرکت های  طراحی سایت تلفن همراه مشغول به کار هستند در حال حاضر به طور رسمی این مسئله در اولویت است. طراحی تلفن همراه خواستار یک فلسفه کاملا متفاوت و چشم انداز مخصوص به خود است. برخی از این تفاوت ها واضح و برخی از وضوح کمتری برخوردار هستند. 




دو روش اصلی برای طراحی وب سایت های موبایل در سال 2013 وجود دارد که هر یک با مزایا و معایب مخصوص به خود همراه است.
این دو تکنیک در زیر مفصل مورد بحث قرار میگیرد.





طراحی وب سایت پاسخگو


طراحی پاسخگو با تشخیص نوع دستگاه کاربر (رومیزی، تلفن همراه و...) و تنظیم خصوصیات مخصوص به هر طرح کار میکند . از جمله مزایای استفاده از طراحی وب سایت پاسخگو این است که تنها یک URL لازم است. به همین دلیل نگاه و احساسی که از دیدن سایت به انسان منتقل میشود با در نظر گرفتن همان دستگاه، یک جنبه مهم برای وفاداری نام تجاری و به رسمیت شناختن نام تجاری است. از طرف دیگر طراحی وب سایت پاسخگو به ندرت برای کاربران تلفن همراه سئو شده است. از آنجا که HTML زبان مورد استفاده برای  هر دو مورد ( دسکتاپ و تلفن همراه ) است ، محتوای سایت برای هر دو به یک اندازه خوب و کاملا یکسان است. با این حال، اغلب کاربران تلفن همراه انتظارات و نیازهای مختلفی دارند. عملکرد کندتر و ناوبری نیز اشکالات بالقوه طراحی وب سایت پاسخگو است.






طراحی سایت اختصاصی برای تلفن همراه


استراتژی دوم این است که برای ایجاد یک سایت برای دسک تاپ و یک سایت جداگانه برای کاربران تلفن همراه اقدام شود .با توجه به انتظارات مختلف کاربران این راه میتواند حرفه ای تر باشد. سایت اختصاص داده شده به تلفن همراه معمولا سریعتر بارگذاری شده و اجرای بهتری را نسبت به سایت طراحی شده پاسخگو داراست. ضرر واضح طراحی سایت های اختصاص داده شده این است که شرکت ها باید بیش از یک سایت را برای یک نام تجاری واحد مدیریت طراحی کنند. این کار باعث به سردرد افتادن طراحان برای انتشار یک پیام در هر دو سایت میشود. برای کاربران نیز مشکلاتی به وجود خواهد آمد ، به خصوص اینکه شخصی با استفاده از دسکتاپ به یک سایت مخصوص تلفن همراه وارد شود یا برعکس. طراحان باید از مسیر لینک ها و دیگر ابزار سمت سرور اطمینان حاصل کنند تا کاربران نسخه مناسب تری در اختیار داشته باشند و دچار مشکل نشوند .




درک کاربر


کاربرانی که وب تلفن همراه استفاده میکنند با کاربرانی که وب سایت های دسکتاپ استفاده میکنند متفاوت هستند. کاربران تلفن همراه عمدتا هدف گرا هستند. آنها به دنبال یک رستوران، چک کردن رزرو، دیدن فیلم ها و بازی، و غیره هستند و این مسئله باعث میشود کاربران تلفن همراه معمولا هدفمند باشند. به همین دلیل کاربر باید درک کند که این وب سایت برای استفاده در تلفن همراه مناسب است یا خیر ؟





اولویت کارکرد


مهمتر از همه مسائل این است که سایت های مخصوص به تلفن همراه به خوبی کار کند. واکنش آهسته، لینک های شکسته، رابط ضعیف و اشکالات عمیق مهمترین دغدغه های  توسعه دهندگان تلفن همراه هستند.بر روی دسکتاپ، یک طرح خیره کننده و زیبایی شناسی به تنهایی گاهی اوقات می تواند این ترفند را انجام دهد اما برای اهداف مد نظر در وب سایت های مخصوص تلفن همراه کارها باید دقیقا همانطور که انتظار می رود آن هم در هر زمانی انجام شود.





عملکرد متعادل با طراحی


با وجود پیشرفت در سخت افزار گوشی، آنها هنوز از نظر lightweights در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی قدرت کمتری دارند . طراحان وب سایت باید از محدودیتهای دستگاه های موجود آگاه باشند . اندازه صفحه نمایش های مختلف احتمالا محدودیت های زیادی دارد ،یکی از اصلی ترین مشکلات طراحی وب سایت برای تلفن همراه همین مسئله است. محتوای حال حاضر بر روی یک سایت رومیزی هرگز مناسب برای استفاده روی یک سایت تلفن همراه نیست. به همین دلیل منوها و گزینه های سنتی در وب سایت های مخصوص تلفن همراه به سادگی کار نمی کنند. از آنجا که کاربران تلفن همراه در حال حرکت هستند، تغییرات پهنای باند از یک محل به محل بعدی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. این مسئله نیز کار را برای طراحی سخت میکند چرا که اگر سیگنال ها ضعیف باشد کاربر دچار مشکلات زیادی خواهد شد.




تمرکز بر روی نام تجاری


نام تجاری و محتوا اساس هر شرکتی است. طراحی وب سایت تلفن همراه می تواند هویت سازمان مادر خود را نادیده بگیرد. اغلب کاربران تلفن همراه به طور مستقیم به یک سایت خاص میروند و کمتر پیش می آید که طریق جستجو به یک سایت وارد شوند بنابراین به رسمیت شناختن نام ضروری است. حتی اگر نام تجاری در حال حاضر دارای نفوذ قوی ای در بازار است، تضمین یک تجربه با کیفیت برای همه کاربران تلفن همراه کمک به حفظ و ایجاد وفاداری به نام تجاری شما میکند.




منبع : طراحی سایت ایفانت