چه نوع لوازم آرایش قابل اطمینانترند؟
بسیاری از ما گمان می کنیم که ارگانیک یعنی
گیاهی صحیح است که یکی از ارکان
ارگانیک وجود چیز های
طبیعی در لوازم آرایش میباشد اما این تنها اساس آن نیست با توجه به تعاریف مرتبط به ارگانیک بودن
حتی آب هم میتواند درمنوی
غیرارگانیک ها باشد! از طرف دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به خوراکی ها اطلاق نمیشود بلکه ماده های
آرایشی بسیاری داخل بازار آمده که ادعای ارگانیک بودن را میباشند؛ موادی که بهایی بسیار بیشتری دارند و
عموما هم بیرنگ و رویند اما مدعی اند خیلی سالمترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبهرو میشویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه میشوند .
به دنبال کدام ارگانیکها بروید؟
به نظر میرسد چه در اینجا و چه در خارج از
کشور روی کلمه ارگانیک کمی اغراق وجود دارد و به هرچه که تا حدودی مواد گیاهی
و طبیعی در آن وجود دارد، نام
ارگانیک میدهند و با قیمت بالاتر به فروش میرسانند در حالی که به طور استاندارد محصولی ارگانیک دانسته میشود که بالای 70 درصد آن از مواد گیاهی و بدون
هیچگونه تداخل شیمیایی باشد. یادتان باشد محصولات ارگانیک (organic) محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشدشان با سیستم طبیعی هماهنگ باشند و در
خاکی که از چند سال قبل هیچگونه سموم دفع آفات گیاهی مانند علف هرزکشها، قارچکشها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست
گیاهی تقویت شده، رشد کرده باشند. این محصولات به دلیل پروسه تولید گرانتر از سایر محصولات هستند و این موجب شده برخی از تولیدکنندگان بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید.
چطور ارگانیک بودن را تشخیص دهید
ادعای ارگانیک بودن یک محصول آسان است ولی
ثابت کردن اینکه محصول تهیه شده کاملا بدون دخالتهای شیمیایی و صنعتی به ثمر رسیده
است، آسان نیست و تنها
شیمیدانها میتوانند از عهده آن بربیایند تا جایی که حتی آبی که در تهیه محصول از آن استفاده شده آغشته به مواد شیمیایی بوده یا خیر. به هر حال آب چشمه هم ممکن است
در مسیر خود با مقداری از مواد شیمیایی ناشی از کارخانهها یا... مخلوط شده باشد. بهترین راه این است که روی محصول به دنبال برچسب usda باشید؛ استانداردی که تعریف میکند
میزان ارگانیک بودن آن محصول در حد استانداردهاست؛ یعنی بالای 70 درصد موادی که در آن به کار رفته است ارگانیک بوده ست. یادتان نرود خیلی بعید است محصولی صددرصد ارگانیک تولید شود.
اختلاف مابین ساخت وب سایت ایستا و پویا
تفاوت بین ساخت سایت ایستا و
متحرک
: از دید پویایی می شود سایتها را به دو دسته تقسیم کنیم .
گروه نخست : سایت های داینامیک
دسته دوم : وب سایتهای استاتیک
تفاوت مابین طراحی وب سایت استاتیک و متحرک
خب حال شروع خواهیم کرد به تحلیل در باره ی هر گروه .
سایت های پویا : به سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن علاوه بر زبان اچ تی ام ال از زبانهای برنامه نویسی وب و پایگاه داده ها هم استفاده می گردد.
این وب سایتهای قالبا دارای مدیریت هستند و بدون نیاز به دستکاری و تغییر کدها می توان محتوا و سایر قسمت های وب سایت را تغییر داد.
معمولا وب سایتهای داینامیک به دو دسته تقسیم می شوند .
وب سایتهای از پایه نوشته شده توسط برنامه نویس (وب سایتهای کاملا اختصاصی) : این وب سایتها بدون استفاده از کدهای آماده از پایه توسط برنامه نویس و طراح سایت برنامه نویسی می شوند . معمولا هزینه طراحی این سایتها کمی بالاتر از انواع دیگر است به همین دلیل اگر به دنبال طراحی وب سایت ارزان هستید از این مورد صرف نظر کنید .
وب سایتهای تقریبا آماده (cms ها - سیستم های مدیریت محتوا ) : ساختن سایت با استفاده از اسکریپت های آماده یا به عبارتی با استفاده از سی ام اس ها ساخته می شوند . این وب سایت ها با هزینه های کمتری ساخته می شوند .
وب سایتهای استاتیک : این وب سایت ها معمولا فقط با استفاده از html ساخته می شوند و معمولا برای تغییر در محتو و سایر قسمت های سایت باید کدهای سایت را تغییر دهید .
اختلاف بین طراحی سایت استاتیک و متحرک
اختلاف مابین طراحی وب سایت ایستا و
متحرک
: از دید تحرک می توان سایتها را به دو دسته تقسیم کنیم .
گروه نخست : وب سایت های پویا
دسته دوم : وب سایتهای استاتیک
تفاوت مابین طراحی سایت ایستا و متحرک
خب حال آغاز می کنیم به توضیح در باره ی هر کدام .
سایت های پویا : به سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن علاوه بر زبان اچ تی ام ال از زبانهای برنامه نویسی وب و پایگاه داده ها هم استفاده می گردد.
این وب سایتهای قالبا دارای مدیریت هستند و بدون نیاز به دستکاری و تغییر کدها می توان محتوا و سایر قسمت های وب سایت را تغییر داد.
معمولا وب سایتهای داینامیک به دو دسته تقسیم می شوند .
وب سایتهای از پایه نوشته شده توسط برنامه نویس (وب سایتهای کاملا اختصاصی) : این وب سایتها بدون استفاده از کدهای آماده از پایه توسط برنامه نویس و طراح سایت برنامه نویسی می شوند . معمولا هزینه طراحی این سایتها کمی بالاتر از انواع دیگر است به همین دلیل اگر به دنبال طراحی وب سایت ارزان هستید از این مورد صرف نظر کنید .
وب سایتهای تقریبا آماده (cms ها - سیستم های مدیریت محتوا ) : ساختن سایت با استفاده از اسکریپت های آماده یا به عبارتی با استفاده از سی ام اس ها ساخته می شوند . این وب سایت ها با هزینه های کمتری ساخته می شوند .
وب سایتهای استاتیک : این وب سایت ها معمولا فقط با استفاده از html ساخته می شوند و معمولا برای تغییر در محتو و سایر قسمت های سایت باید کدهای سایت را تغییر دهید .
چهره ی یک وب سایت بااهمیت تر می باشد یااینکه محتوا آن ؟
چهره ی یک سایت مهم تر است یا محتواوب سایت ؟
شاید این پرسش ازجمله از اصلی ترین موردهایی باشد که مدیرعاملان یک فروشگاه
اینترنتی به آن می اندیشند ، ایناست آیا بازدیدکنندگان سایت ، گرفتار شکل آن بشوند
و یااینکه درگیر محتواان بشوند؟
بسیاری از مدیران فروشگاه اینترنتی به دنبال پیداکردن روش هایی برای جذب بازدید کننده بیشتر میباشند
و در این میان ممکن است برخی از مدیران درهنگام ساخت وب سایت صرفا به جنبه های ظاهری ساختن وب سایت خود اهمیت داده و برخی دیگر صرفا به محتوای وب سایت خود اهمیت
داده و به هیچ وجه به جنبه های ظاهری سایت خود اهمیت نمیدهند. به نظر شما
آیا نحوه عملکرد این دو گروه از مدیران کسب و کارهای آنلاین صحیح است؟
ه نظر شما راه حل رفع این مشکل چیست؟
حال شما تصور میکنید حفظ بازدید کننده سخت تر از جذب آن است یا خیر ؟ به نظر شما چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟
به نظر من راه حل رفع این مشکل بسیار ساده میباشد
، میتوانید با استراتژی هایی برای کاهش هزینه طراحی سایت ، از یک وب سایت با گرافیک کاملا مناسب برخوردار شوید ، و از طرفی با نوشتن مقالات و متن هایی قدرتمند
، علاوه بر افزایش میزان بهینه سازی سایتتان میتوانید نسبت به جذب بازدیدکنندگان نیز موفق عمل کنید. میتوانید برای چگونه نوتن محتوای سایت خود کمی مطالعه نمایید ،
و یا روش هایی برای افزایش گرافیک سایت خود در نظر بگیرید تا بتوانید در کنار گرافیک وب سایتتان ، محتوای قدرتمندی نیز داشته باشید. به هرحال نمیتوان تاثیر بخش مقالات در جذب بازدیدکننده
را کتمان کرد اما از طرفی نیز نمیتوان تاثیر گرافیک یک وب سایت در نگه داشتن بازدیدکننده در سایت ها را نیز نادیده گرفت.
جاذبه های زیبای جزیره بالی
موزه بالی:
این موزه یکی از زیباترینها در سرزمین اندونزی است و مجموعهای باشکوه از سنگ نوشته های زیبا،
چهرههای کنده کاری شده، آدمکهای خیمهشببازی، کوزه های سفالی و ابزاری برای برخی هنرمندان اهل منطقه بالی
که معروف هستند دارد و مجموعا در یک مجموعه از اتاقی سربسته که به طرزویژه ای نگهداری میشود قرار گرفته اند.
موزه معبد (Puri Pemecutan )
کنار موزه Pemecutan Palace، این معبد با قدمت صد ساله حاوی یکی از
مجموعههای ارزشمند خنجرهای بومی باستانی و دیگر سلاحها، ابزارهای موسیقی و
تندیسهای هندو است.
مرکز هنر (Taman Werdi Budaya)
این مجموعه از ساختمانهای چوبی در سبک سنتی شامل آثار هنری اهالی بالی در
عصر معاصر، ماسکهای چوبی، حکاکیها و نقاشیها است و همچنین دارای تعدادی
فروشگاههای سوغاتی است که در آنجا، کارهای هنرمندان بومی با قیمت ثابت به فروش
میرسند.
هنرستان موسیقی و رقص (SMKI)
بالی برای چندین مرکز غنی میراث موسیقیایی قدیمیش معروف است و SMKI به حفظ
این میراث سرشار در قرن 21 اشاره دارد. از SMKI در صبح (از 8 صبح الی11 صبح) برای
دیدن استادان رقص در حال آموزش مهارتهایشان به هنرجویان جدید دیدن کنید.
موسیقی و رقص سنتی
هیچ بازدید کنندهای نباید رقص بسیار سنتی آهسته و سرگرم کننده بالی را که
با نوعی شمشیر به نمایش در میآید، یا Ramayana که همان صحنههای برگزیده از رقص
موزون هندوی بزرگ است، از دست بدهد. اکثر هتلهای بزرگ نمایشهای شبانه را (برای
غیر بومیها به همان اندازه بومیها) برگزار میکنند. برای Barong (نوعی شمشیر دسته
کلفت لبه تیز) همچنین به نمایشهای در فضای باز توجه کنید که هر صبح در Batubulan
در شمال شرقی مرکز شهر برگزار میشود. Wayang kulit (عروسک خیمهشببازی) نیز در
بسیاری از هتلها و مراکز بصورت متناوب به نمایش گذارده
میشود