آموزش تعمیرات لپ تاپ پارسه

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد ,

آموزش تعمیرات لپ تاپ پارسه

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد ,

معرفی انواع هارد درایو و بازیابی اطلاعات هارد

عنوان : شناخت انواع حافظه داخلی و بازیابی اطلاعات هارد درایو 

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینهمدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاهپرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنیدAdd a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره.

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم .

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود.

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

اقامت اروپا و شناخت شهرهای آن برای اقامت اروپا

عنوان: نکات مهم برای بدست اوردن اقامت دائم دانشجویان دارای ویزای تحصیلی اروپا

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

 مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپاآیا شما علاقمند تحصیل رایگان در اروپا هستید و در انتخاب کشور مناسب مردد شده‌اید؟ پس با ما همراه باشید، ما با قرار دادن اطلاعات مورد نیاز شما را کمک می‌کنیم تا به این مقصد نزدیک‌تر شوید. در حال حاضر تعداد اندکی از کشورها تحصیل رایگان یا تقریبا رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. اهم این کشورها عبارتند از فنلاند، نروژ، فرانسه، آلمان و اتریش. ما برآنیم تا با مقایسه جامع مابین این کشورها شما را از مزیت تحصیل رایگان در اروپا بهرمند سازیم.

 هر دو جز کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی هستند و از لحاظ رایگان بودن تحصیل و سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی و بالا بودن درآمد در شرایط مشابه قرار دارند. تفاوت‌های ظریفی مابین این دو کشور وجود دارد و هریک  از این‌ها فی‌نفسه می‌تواند برای مهاجرت به این دو کشور نقطهٔ ضعف محسوب شود. به عنوان مثال هزینه‌های زندگی در نروژ ( نسبت به بهای متوسط زندگی در داخل اروپا) بسیار بالاست و اسلو پایتخت این کشور، گران‌ترین شهر دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی شناخته شد. تحصیل در  در نروژ در مقطع لیسانس ودر فنلاند به زبان بومی این کشورهاست و از مقطع فوق لیسانس است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای فرد مهاجر وجود دارد. هم‌چنین دانشگاه‌های نروژ سالی یک‌بار پذیرش می‌گیرند و متقاضیان تحصیل و مهاجرت به نروژ فقط می‌توانند در این بازهٔ زمانی اقدام نمایند. اگر فرد متأهل باشد و قصد تحصیل رایگان در نروژ را داشته باشد در ابتدای امر نمی‌تواند همسر وفرزند خود را به عنوان همراه وارد این کشور نماید. فرد در صورتی می‌تواند تقاضای الحاق همسر و فرزند خود را از دولت نروژ درخواست نماید که با ارائه مدارکی تمکن مالی لازم را در یک سال قبل اثبات نماید. هم‌چنین سال آینده هم از تمکن مالی لازم برخوردار خواهد بود.

در فنلاند نیز، حق تحصیل رایگان وجود دارد اما فرد برای ورود به برخی رشته‌ها در مقطع تحصیلی مدنظر خود می‌بایست در آزمون ورودی که در دانشگاه برگزار می‌گردد شرکت نماید و در صورت قبولی در آزمون، دانشگاه برای متقاضی تحصیل در فنلاند، پذیرش رسمی می‌فرستد. هم‌چنین ادامهٔ تحصیل در برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیراروپایی مشمول پرداخت شهریه است. اخذ ویزای همراه در فنلاند کاملاً بستگی به نظر آفیسر ویزا دارد.

آب و هوای سرد و برخورداری از نور آفتاب فقط برای ساعات اندکی در روز می‌تواند چالش دیگری برای مهاجرت به فنلاند می باشد. در مناطق شمالی نروژ معمولاً شش ماه شب است و شش ماه روز و ۹ ماه از سال، بارش مداوم برف و باران است. اثبات شده‌است که همین عوامل جوی، تأثیر منفی بر خلق و خو می‌گذارد و یکی از عوامل تشدید دلتنگی، ضعف اعصاب، حس غم و افسردگی است.

فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه رایگان است و اگر فرد متأهل است، ویزای همراه به او تعلق می‌گیرد و هم‌زمان می‌تواند همراه همسر و فرزند خود به این کشور مهاجرت نماید. هزینهٔ زندگی در فرانسه با نروژ و فنلاند چندان متفاوت نیست اما تحصیل فرانسه با چند اشکال محوری روبه‌رو است. از جمله این‌که تحصیل در فرانسه فقط به زبان فرانسوی امکان پذیر است و دانشجو می‌باست در ابتدا مدارک زبان فرانسوی مورد نیاز را اخذ نماید و سپس برای پذیرش دانشگاه اقدام نماید. فرد هر چند سال هم که در این کشور درس بخواند، از حق اقامت و کار در این کشور برخوردار نمی‌گردد.

آلمان و اتریش

مهاجرت به آلمان,تحصیل در اتریش,تحصیل در آلمانآلمان کشوری پیشرفته  است با سطح رفاه و نظم بالا که قلب اقتصادی اروپا را در دست دارد. تحصیل درآلمان رایگان است اما در بعضی از ایالت‌های آن به دستور دادگاه اساسی آلمان هزینه‌ای قریب به ۶۷۰ یورو از دانشجویان غیراروپایی دریافت می‌شود. تحصیل در آلمان نسبت به نروژ، فنلاند و فرانسه مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله این‌که دانشگاه‌های انگلیسی زبان در آلمان وجود دارد و فرد می‌تواند با مدرک انگلیسی از دانشگاه‌های آن فارغ‌التحصیل شود. از نکات مثبت این کشور می‌توان به آب و هوای بهتر و رنکینگ دانشگاه‌های بالاتر و این که هزینهٔ زندگی در آلمان کم‌ترمی باشد نسبت به کشورهای مذکور اشاره نمود. شرایط پیدا کردن کار در آلمان فراهم‌تر است چه این‌که می‌تواند یک سال بعد از تحصیل‌اش در این کشور بماند و به دنبال یافتن کار باشد. هم‌چنین فردی که در آلمان تحصیل می‌کند و زبان آلمانی را فرا می‌گیرد،  برای کار یا ادامه تحصیل انتخاب‌های بیشتری دارد وبه پنج یا شش کشور آلمانی زبان می‌تواند مهاجرت نماید در حالی‌که یادگیری زبان‌های نروژی، فنلادی و فرانسوی کارایی چندانی ندارد و نهایت در یک یا دو کشور کاربرد خود را نشان می‌دهد.

 یکی از بزرگ‌ترین معایب کشور آلمان این است که دانشجو می‌بایست گواهی تمکن مالی را خود را به همراه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال نماید. با وجود تحریم‌های بین‌المللی، واریز پول به حساب بانکی فرد در آلمان جهت نشان دادن تمکن مالی کار بسیار سختی است.  مبلغ مورد نظر در حساب فرد بلوکه می‌شود و فرد فقط می‌تواند ماهیانه تا سقف ۶۷۰ یورو از آن برداشت نماید. در کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی قانون مسدود کردن پول در حساب فرد وجود ندارد.

اتریش، کشور همسایه آلمان تمام شرایط این کشور را در خود جای داده‌است چه بسا با مقایسه زیر در می‌یابیم که شرایط بهتری را حتی  نسبت به آلمان داراست. تحصیل در اتریش تقریباً رایگان است به این معنا که هزینه تحصیل فرد تقریباً پنج تا شش میلیون درسال است. این کشور از لحاظ امنیت و سطح رفاه اجتماعی در مقام ۱۸ دنیا قرار دارد. زبان هر دو کشور آلمانی است. منتهی فردی که متقاضی تحصیل در آلمان است باید قبل از ورود به این کشور مدرک زبان آلمانی خود را کامل نماید در حالیکه در اتریش فرد جهت اخذ پذیرش نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد. این امر نکته مثبت و وجه ممیزهٔ اصلی کشور اتریش نسبت به آلمان است. فرد می‌تواند به جای یادگیری زبان آلمانی در ایران و در یک فضای غیرآلمانی ‌زبان، در خاک اتریش مدرک زبان آلمانی‌اش را ظرف دو سال کامل نماید. امکان تحصیل دراتریش در رشته‌های انگلیسی زبان هم  برای فرد وجود دارد. در کشور آلمان باید فرد متقاضی مدرک زبان آیلتس اش را پیشاپیش ارائه دهد اما برای مهاجرت به اتریش و تحصیل در این کشور نیازی به این امر نیست و امکان یادگیری زبان انگلیسی در محیط را دارد.

از منظر هزینه‌ زندگی در اتریش و آب و هوا مابین اتریش و آلمانی تفاوتی نیست لازم به ذکر است برخوردهای نژادپرستانه و ناسیونالیستی در آلمان نسبت به وین محسوس‌تر است و تعدادی از دانشجویان اظهار داشته‌اند که در آلمان رفتارهای دلسردکننده بیشتری را شاهد بوده‌اند (البته این نظر کسانی است که ما از آن‌ها نظرسنجی کرده‌ایم). برای مهاجرت به اتریش فرد بایست جهت ارائه تمکن مالی خود را سه ماه قبل از سفارت در حساب شخصی خود در ایران مبلغ مورد نیاز را بگذارد. هم‌چنین بعد از اتمام تحصبل فرد تا یک سال مهلت دارد کار پیدا نموده و اقامت خود را ازین طریق دائم نماید.

با مقایسه دو کشور آلمان و اتریش درمی‌یابیم که با توجه به عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، عدم نیاز به افتتاح حساب در خاک اتریش جهت نشان دادن تمکن مالی، شروع ترم تحصیلی دو بار در سال، امکان اخذ پذیرش راحت‌تر و شانس ویزای بالاتر، اتریش از شرایط مناسب‌تری نسبت به آلمان و خصوصاً سایر کشورهایی که تحصیل در آن‌ها رایگان است، برخوردار است.

شایان توجه است اگر واقعاً قصد مهاجرت و برخورداری از مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اروپا را  دارید هر چه سریع‌تر اقدام نمایید چراکه با ورود قوانین جدید امکان شهریه دار شدن دانشگاه‌های رایگان برای دانشجویان غیراروپایی بالاست. نمونه بارز این امر تحصیل سوئد بود که تا ۲۰۱۱ به صورت رایگان اقدام به اخذ پذیرش می‌نمود اما با ورود قوانین جدید هم‌اکنون تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان غیر اروپایی مشمول پرداخت شهریه بسیار بالایی است.

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به سوئد  , مهاجرت به آلمان , مهاجرت به آلمان

شیوه های اقامت سوئد و اخذ اقامت سوئد

عنوان:گرفتن اقامت سوئد از راه ازدواج  

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

سوئد در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنیا، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با  کشور دانمارک همسایه‌ است. نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده‌است. پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد. سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومترمربع،سومین کشوربزرگ اروپا، از نظر مساحت است.

 
اقامت سوئد

این نوع اجازه اقامت فقط مربوط به ازدواج نیست و شامل والدین، فرزندان، همسر، سامبو، و یا همسر آینده می شود.
قوانین مربوط به شخص مقیم سوئد

شخص مقیم سوئد موظف به پر کردن پرسشنامه ای مربوط به شخص متقاضی خواهد بود. در صورتی که شخص درخواست کننده از یکی از سفارتخانه های سوئد درخواست خود را ارسال کند نیاز به نامه ای از اداره مالیات (پرشون بویس) خواهد بود.
قانون لزوم حداقل درآمد

این قانون به تازگی به تصویب درآمده و بر اساس آن شخص مقیم سوئد در برخی شرایط ملزم به داشتن حداقل درآمد و مسکن برای همسر خود است.
این قانون شامل گروههای زیر نمی شود:

    تبعه های سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا.
    کسانی که دارای اقامت دائم سوئد هستند و بیش از چهار سال در سوئد مستقر بوده اند.
    به عنوان پناهنده وارد سوئد شده اند.
    در صورتی که شما برای فرزند خود درخواست می کنید.


در صورتی که شما شامل این قانون می شوید:

در صورتی که شرایط شما شامل این قانون می شود باید موارد زیر را نشان دهید:

    داشتن حقوق(منبع درآمد) ثابت
    داشتن مسکن با بزرگی مناسب

مسکن مناسب برای دو نفر شامل یک خانه با حداقل 2 اتاق و آشپزخانه است. برای یک یا دو فرزند احتیاج به یک اتاق خواب مخصوص فرزندان خواهد بود.

 
سوالاتی که معمولا هنگام مصاحبه پرسیده می شود

    پیش زمینه شما(کودکی، تحصیلات، کار، محل درآمد، مسکن، اوقات فراغت، خانواده)
    آیا قبلا همسری داشته اید؟
    کی شما و همسرتان اولین بار با یکدیگر ملاقات کردید؟
    چگونه تماستان را با یکدیگر حفظ می کنید؟
    کی برای اولین بار به عنوان زوج محسوب شدید؟
    با چه زبانی با یکدیگر صحبت می کنید؟
    در صورتی که قبلا با هم زندگی کرده اید مکان ها و مدت آن را ذکر کنید.
    برنامه های آینده شما در مورد کار، فرزند، تحصیلات و غیره جیست؟
    اطلاعات مربوط به خانواده خود و همسرتان را بنویسید(اقوام درجه اول)
    درآمد شما از کجا تامین میشود و حقوق شما چقدر است؟
    هزینه های مسکن و دیگر مخارج شما چقدر است؟
    مسکن شما چند اتاق دارد و متراژ آن چقدر است؟










 
در صورتی که پاسخ منفی گرفتید

در صورتی که اداره مهاجرت به تقاضای اقامت شما پاسخ منفی بدهد می توانید تا پیش از سه هفته بعد از تاریخ دریافت تصمیم اقدام به درخواست تجدید نظر نسبت به پرونده کنید. اداره مهاجرت موظف خواهد بود دوباره پرونده شما را بررسی کند.
هنگام درخواست تجدید نظر

درخواست تجدید نظر به صورت یک نامه خواهد بود که در آن موارد زیر باید ذکر شود:

   بنویسید که نسبت به چه پرونده ای اعتراض دارید و چه تغییری باید پیدا کند

   نام ، شماره شناسنامه، شماره پاسپورت تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید

   حتما نامه را با نام خود امضا کنید

   درخواست تجدید نظر را به دفتری در اداره مهاجرت که تصمیم قبلی را اخذ کرده ارسال کنید.

 
در صورتی که اداره مهاجرت مجددا پاسخ منفی داد:

در صورتی که اداره مهاجرت همچنان به تصمیم خود پایبند بود میتوانید به یکی از دادگاههای مهاجرت سوئد(در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و مالمو) مراجعه کنید. هر یک از دادگاههای مذکور مسئول بررسی پرونده های خاصی هستند.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به آلمان , مهاجرت به آمریکا

اموزش در کانادا و اشنایی با فوق العاده ترین دانشگاه های کانادا

عنوان:اقامت استرالیا یا اقامت کانادا , کدام بهتر است؟ 

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته با سطح رفاه بالا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین می باشد.همچنین این کشور برای جذب نیروهای کار متخصص و حرفه ای برنامه های گوناگونی دارد.این مسئله نشان دهنده این موضوع می باشد که دولت کانادا نیز به دنبال جذب این نیروها و جبران کمبود های خود در زمینه های گوناگون شغلی است.طبق آمار های اعلام شده توسط نهاد های مربوطه این کشور همچنان نیاز زیادی به جذب نیروهای کار در زمینه های پزشکی، بهداشت و پرستاری دارد.برنامه دولت کانادا در این زمینه به صورت جامع و کامل برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است تا بتوانند پزشکان متخصص، پرستاران،دندانپزشکان،داروسازان و غیره را جذب کند.این روزها تقریبا تمام شهر ها و استان های کانادا به افرادی که در زمینه مراقبت های بهداشتی و پزشکی تخصص دارند نیاز دارد.در ادامه خلاصه ای از راه های مهاجرت قانونی برای متخصصان حرفه بهداشت آورده شده است.

 کانادا دوره خاصی را در زمینه مهاجرت تجربه می کند. از طرفی نیاز شدید به نیروی انسانی بیش از پیش وجود دارد و از سوی دیگر به دلیل حضور ۹ ساله محافظه کاران ضد مهاجر در قدرت و تلاش آنان برای غیر شفاف و نیز ناکارآمد کردن حداکثری سیستم مهاجرت شاهد نوعی به هم ریختگی و سردرگمی در کلیت سیستم هستیم. با آمدن لیبرالها البته امید می رود که شاهد شرایط بهتری باشیم و مقررات منطقی در این زمینه حاکم شود.

در این مطلب امکانات پیش روی فارغ التحصیلان رشته های حرفه ای مانند پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، صاحبان آزمایشگاههای تشخیص طبی، وکلا، حسابداران، مهندسین مشاور و........ که از آنها به عنوان افراد حرفه ای و یا Professionals یاد می شود در شرایط فعلی یعنی مطابق مقررات موجود در فوریه ۲۰۱۶ برای مهاجرت به کانادا بررسی می کنیم.افراد حرفه ای مورد بحث در این مقاله شامل افرادی هستند که در یکی از رشته های مورد مثال در بالا تحصیل کرده اند و مجوز کار دریافت کرده اند این افراد شخصا مسوول اقدامات حرفه ای خود هستند اگر چه ممکن است در قالب یک مجموعه نیز به کار اشتغال داشته باشند ولی مجوز کار آنها قایم به شخص است و نمایندگی پذیر نیست.

این افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

1.شاغلین جوان و تازه کار : افرادی که به تازگی وارد این مشاغل شده اند و زیر سی سال سن دارند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول خود و سپس فرزندانی است که احتمالا یا هنوز دنیا نیامده اند و یا بسیار کم سن و سالند.

2.شاغلین میان سال و با سابقه: افرادی که سالهاست در این مشاغل کار کرده اند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول ایجاد امکان برای فرزندانی است که معمولا در دهه دوم زندگی خود هستند.

برای مهاجرت به کانادا دو دسته برنامه مهاجرتی وجود دارد :

     برنامه های نیروی متخصص شامل برنامه نیروی متخصص فدرال (از مسیر سیستم ورود سریع)، برنامه نیروی متخصص کبک و نیز برنامه های جسته و گریخته نیروی متخصص استانی. این برنامه ها در شرایطی ممکن است برای دسته اول مناسب باشد.
     برنامه های تجاری موجود شامل برنامه نیروی متخصص کبک، برنامه کارآفرینی کبک و برنامه های تجاری استانی که این برنامه ها بیشتر مناسب دسته دوم خواهد بود.

برنامه های نیروی متخصص :

زمانی بود که عملا همه افراد حرفه ای امکان اقدام در برنامه های نیروی متخصص را داشتند و بدون هر گونه مانعی نیز پذیرفته می شدند این روند دست کم در مورد برخی از این رشته ها تا پایان سال ۲۰۱۴ به خوبی برقرار بود کافی بود همت می کردند نمره زبانی به دست می آوردند و آنگاه پزشک یا حسابدار و یا ..... با هزینه اندکی امکان مهاجرت داشت. این روزها البته شرایط مانند قبل نیست. برای برنامه فدرال باید از سیستم ورود سریع اقدام کنید.در این برنامه افراد پروفایل می سازند و منتظر دریافت دعوتنامه از دولت فدرال می شوند این دعوتنامه البته بدون داشتن پیشنهاد شغل و یا مورد علاقه قرار گرفتن از سوی یکی از استانها شانس زیادی برای صدور ندارد به این ترتیب اگرچه پزشک و یا دندانپزشک و یا وکیل دادگستری امکان باز کردن پروفایل دارد ولی شانس چندانی ندارد. چرا؟

صدور پیشنهاد شغل از طرف کارفرمای کانادایی برای این افراد نشدنی است چرا که این افراد برای کار در کانادا نیازمند دریافت مجوزهای مربوطه اند یعنی وکیل باید به عضویت کانون وکلا در آید و پزشک باید در سیستم پزشکی این سامانه شناخته شود. برای این داستان اولا باید اقامت داشت و ثانیا باید همه مسیر چندساله و پر فراز و نشیب آنرا طی کرد. هیچ کارفرمایی نمی تواند به پزشک بدون مجوز کار، پیشنهاد شغل بدهد اگر هم بدهد معتبر نیست پس عملا این راه بسته است فرقی نمی کند حسابدار باشید، وکیل باشید یا پزشک. این افراد دقیقا به همین دلیل شانسی برای مورد توجه قرار گرفتن از سوی استانها هم ندارند.تنها در حالتی ممکن است در سیستم فدرال شانسی داشته باشند که سطح بالایی از زبان بدانند به گونه ای که تمام امتیاز زبان را بگیرند سن زیر سی سال داشته باشند خواهر و برادری هم در کانادا منتظرشان باشد و عملا امتیازی بالاتر از ۴۵۰ در سیستم ورود سریع بدون پیشنهاد شغل کسب کنند. در این صورت با توجه به روند انتخاب افراد که معمولا کف امتیاز انتخاب شوندگان در همین حوالی است شانسی برای انتخاب خواهند داشت.مهاجرت پرستاران و پزشکان به کانادا

برنامه نیروی متخصص کبک هم که باز است و باز نیست به فرض اینکه مشکل ثبت پرونده و داستانهای تمام نشدنی کبک را ندیده بگیریم محدودیتی برای اقدام نیست اما این افراد تنها زمانی شانس قبولی دارند که زبان فرانسه بسیار عالی بدانند و دست کم مدرک زبان b2 داشته باشند و از سوی دیگر سنشان زیر ۳۵ سال باشد و اگر همسر دارند او نیز شرایط مناسبی داشته باشد. این شرایط به ندرت ممکن است در گروه های شغلی مورد اشاره ما جمع شود. برنامه های استانی نیروی متخصص نیز عملا بی خاصیتند و کمکی به این گروه نمی کند و نامشان را نمی توان امکان گذاشت. این برنامه ها مقطعی و معمولا مختص فارغ التحصیلان و یا ساکنین آن استانهاست و شرط پیسنهاد شغل نیز نیاز اولیه آنهاست.به طور خلاصه می توان گفت برنامه نیروی متخصص برای جوانان تازه کاری که تلاش زیادی در زبان آموزی داشته اند ممکن است راه حل مفیدی باشد به خصوص که معمولا هنوز توان مالی اقدام تجاری را ندارند.

درمورد برنامه های تجاری:

افراد حرفه ای موضوع بحث ما بیشتر دسته دوم هستند یعنی شاغلین میان سال و با سابقه که معمولا در کار خود حرفه ای هستند و چه بسا کارمندانی را نیز در دفتر خود به کار گرفته اند. بسیاری از آنها در طول سالیان کار اندوخته ای نیز دارند و به اندازه کافی دارایی دارند و هدف اولیه برای اقدام نیز ایجاد فرصت برای فرزندانشان است. این دسته گاهی اصلا قصد ماندن در خارج از کشور را ندارند و مایلند فرزندان را مستقر کنند و خود در رفت و آمد باشند.

برنامه های تجاری برای این دسته از افراد ممکن است کار آمد باشد اما مهم است که بدانیم کدام برنامه و چگونه؟ برنامه های تجاری دست کم در زمان حال در میان برنامه های فدرال وجود ندارد. برنامه سرمایه گذاری کبک و برنامه های کارآفرینی کبک و دیگر استانها نظیر بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ....

دقت کنید تنها برنامه سرمایه گذاری، برنامه کبک است و برنامه های استانهای دیگر به غلط در بازار ایران به عنوان سرمایه گذاری خوانده می شوند این برنامه ها، برنامه های کارآفرینی هستند یعنی لازمه آنها ایجاد یک کسب و کار و اداره آن زیر شرایط معینی است ضمن اینکه این روزها در اکثر آنها ویزای اقامتی در کار نیست و باید با ویزای کار بروید و دو سال بیزنس کنید تا شاید واجد شرایط اقدام برای اقامت شوید. کبک نیز برنامه کارآفرینی دارد که هنوز اعلام بازگشایی برای سال ۲۰۱۶ نشده است. در همه این برنامه ها یعنی سرمایه گذاری کبک و انواع کارآفرینی استانی مدیریت شرط لازم برای اقدام است و متقاضی باید اثبات کند که دست کم دو سال مدیر بوده است.

نکته ای که بسیاری از شرکتهای مهاجرتی به آن توجه ندارند و به این دسته از شاغلین حرفه ای مشاوره غلط می دهند این است که تعریف مدیریت در برنامه های تجاری استانی و همینطور کارآفرینی کبک درمورد پزشکان، دندانپزشکان و ...... صدق نمی کند. ضمن اینکه الزام به راه اندازی بیزنس در کانادا نیز با توجه به جنس کار این افراد عملا بی وجه است.تنها برنامه ای که تعریفش از مدیریت شامل مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، وکالت، صاحبان کلینیکهای روانشاسی، صاحبان دفاتر حسابداری، صاحبان دفاتر مهندسی مشاور و این قبیل افراد می شود برنامه سرمایه گذاری کبک است. و عملا اقدام در برنامه های پیش گفته اتلاف وقت و پول شماست. علاوه بر این در برنامه سرمایه گذاری کبک که اتفاقا به راحتی افراد حرفه ای را می پذیرند هیچ تعهدی برای ایجاد شغل و یا هر گونه اقدام ویژه پس از مهاجرت به کانادا ندارید و اقامت دایم بدون شرط کانادا را دریافت می کنید. از این جهت متقاضی پس از مستقفر کردن خانواده براحتی می تواند زندگی خود را به گونه ای که هم کسب و کار خود در ایران را حفظ کند و هم وضعیت اقامتی خود و خانواده را تثبیت کند تنظیم کند.

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

اقامت استرالیا و آشنایی با شهرهای آن برای مهاجرت به استرالیا

عنوان: موارد مهم و اساسی که بایدبرای پناهندگی استرالیا بدانید 

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.

 

 

باید ها و نباید ها پس از مهاجرت به استرالیا

خدمات ایفا میگریت منحصر به خدمات اخذ ویزا نمی شود، بلکه همیار و همراه شما پس از اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا نیز می باشد.

اطلاعات زیر می تواند به طور مختصر شما را  با انواع خدمات و کسب تجربه های لازم جهت زندگی در استرالیا آشنا سازد:

اجاره مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": برای اجاره مسکن در ابتدای مهاجرت، به دلیل نداشتن سابقه زندگی در استرالیا، پیشنهاد پرداخت 3 تا 6 ماه اجاره در ابتدا، به آژانس های املاک در استرالیا، کمک به سزایی در سرعت بخشیدن به تهیه مسکن می نماید.

-    یافتن کار پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای یافتن کار پس از "مهاجرت به استرالیا"، به دلیل نداشتن سابقه کار محلی در استرالیا، شروع کار در رشته های غیرمرتبط هم می تواند هزینه های اولیه زندگی تان را پوشش دهد و هم فرصت بیشتری برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی تان به شما می دهد.

تهیه چند نمونه رزومه کاری در رشته های مختلف نیز، شانس شما را برای پیدا کردن کار مورد نظرتان افزایش می دهد.

تهیه اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای خرید و فروش اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" می توانید از وب سایت carsales.com استفاده نمایید.

 

-   یافتن بهترین برند اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" : بهترین برند اتومبیل برای مهاجران به استرالیا، هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت و هم هزینه تعمیرات کمتر، تویوتا می باشد.

-    خرید مواد غذایی پس از "مهاجرت به استرالیا": برای تهیه مواد غذایی بسته بندی شده با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه های زیر مراجعه نمایید. فروشگاه ها به ترتیب کاهش قیمت عبارتند از :

Woolworth >Colse > Aldi > …

-   خرید پوشاک پس از "مهاجرت به استرالیا": فروشگاه های زیر به ترتیب کاهش قیمت، ارائه دهنده کلیه پوشاک مورد نیاز شما هستند:

David Jones > Myer > Target > Big W > K mart

-   خرید وسایل الکترونیکی پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای خرید وسایل برقی و الکتریکی از جمله کامپیوتر و ... می توانید  به فروشگاه های JB HI-FI  و Big W مراجعه نمایید.

-   خرید تره بار پس از "مهاجرت به استرالیا" :برای خرید تره بار ارزان قیمت توصیه می کنیم در روزهای شنبه به Sydney Market  مراجعه نمایید.

-   خرید ابزارآلات دسته دوم پس از "مهاجرت به استرالیا": برای خرید ابزارآلات دست دوم می توانید روزهای یکشنبه به Sydney Market  مراجعه نمایید.

-   افتتاح حساب بانکی پس از "مهاجرت به استرالیا": قبل از بازگشایی هرگونه حساب بانکی در استرالیا ، بررسی نمایید کدام بانک و کدام نوع حساب بانکی، کمترین هزینه ماهیانه را دارد.

-  تهیه موبایل و خط تلفن و اینترنت پس از "مهاجرت به استرالیا": شرکت های مخابراتی، قراردادها و قیمت های گوناگونی دارند. قبل از بستن قرارداد، بازه زمانی مورد نیازتان را انتخاب نمایید و در صورتی که قبل از پایان اعتبار قرارداد تمایل به کنسل کردن داشتید، می بایست خسارت ماه های باقی مانده را نیز پرداخت نمایید.

-  پیدا کردن مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": برای یافتن یک خانه مناسب تنها به سایت های اینترنتی بسنده نکنید بلکه به صورت کاملا سنتی به آزانس های املاک مراجعه نموده و لیست خانه های آماده اجاره را که به صورت رایگان جلو درب ورودی قرار دارد را ملاحظه نمایید.

-   مهمترین کارها پس از "مهاجرت به استرالیا": اولین و مهمترین کارهایی که هر مهاجر در بدو ورود به استرالیا می بایست انجام دهد عبارتست از:

1-      افتتاح حساب بانکی

2-      اخذ مدیکر

3-      تهیه موبایل

-  یافتن آدرس پس از "گرفتن اقامت استرالیا": اگر آدرسی را بلد نیستید و در یافتن آن مشکل دارید، می توانید به جای استفاده از تاکسی با هزینه گزاف، از نرم افزارهای قابل نصب در موبایل نظیر GPRS و Google Map و ... استفاده نمایید.

- استفاده از مترجم پس از "مهاجرت به استرالیا": هر زمان که احساس نیاز به مترجم در مکان های اداری نمودید، میتوانید با اطلاع به مسئول مربوطه از این امکان بهره مند شوید.

-  آشنایی با قوانین پس از "مهاجرت به استرالیا": برای افزایش سطح اطلاعات عمومی تان پس از "مهاجرت به استرالیا" از افراد با سابقه سوال ننمایید زیرا معمولا اطلاعات این افراد به روز نبوده و دچار مشکل خواهید شد. بهتر است از مسئولین مطمئن و سایت های اطلاع رسانی نظیر گوگل استفاده نمایید.

-   مکان مناسب اجاره مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": بهترین مکان ها برای اجاره منزل در استرالیا، مکان هایی است که در نزدیکی ایستگاه های قطار و مراکز خرید باشند.

-  خرید برندهای ایرانی پس از "مهاجرت به استرالیا": اگر برای تهیه مایحتاج زندگی به دنبال برندهای ایرانی هستید به منطقه Auburn مراجعه نمایید.

-   امکانات منطقه Auburn در Sydney پس از "مهاجرت به استرالیا": این محله ایرانی نشین از امکاناتی نظیر رستوران های ایرانی، سوپرمارکت های ایرانی، سالن های زیبایی ترک و ... بهره مند می باشد.

-   بزرگترین منطقه ایرانی نشین در سیدنی استرالیا پس از "مهاجرت به استرالیا": ایرانی نشین ترین محله در شهر سیدنی منطقه Hornsby می باشد.

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.