آموزش تعمیرات لپ تاپ پارسه

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد ,

آموزش تعمیرات لپ تاپ پارسه

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد ,

توصیه هایی برای اتاق خواب و تخت خوابهای تاشو برای اتاق های کوچک

عنوان : حمام و سرویس بهداشتی با دکوراسیون زیبا در خانه های ویلایی کوچک 

شرط اینکه شما فضای خانه و خواسته های خود از دکوراسیون داخلی منزلتان را بشناسید و بر اساس آن ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را انجام دهید.
اگر شما نیز مانند بسیاری از ساکنین واحدهای آپارتمانی شهرهای بزرگ، دارای خانه ی کوچکی هستید و دوست دارید با استفاده از طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود فضایی دلنشین تر و شاداب تر طراحی نمایید . برای شروع کار باید به این مسئله توجه نمایید که شما قصد دارید دقیقا چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید؟  همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار دلنشین و دوست داشتنی است به شرط آنکه بدانید دقیقا از طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن گام های خود در طراحی را بردارید.

کنسول چوبی پله ای
یک کنسول چوبی پله ای و زیبا با کشوهای تزیین شده با طرح های خاص چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت. مخصوصا اگر این کنسول فضای زیادی را هم برای جا دادن لوازم و وسایل را در اختیارتان قرار بدهد و خودش هم به عنوان  یک المان زیبا و چشم نواز در گوشه خانه تان قرار بگیرد. حس و حال کلاسیک که با آمدن این کنسول به خانه شما می آید می تواند حسابی دکوراسیون داخلی خانه تان را تحت تاثیر قرار بدهد.

فرم و اندازه مبل در دکوراسیون یک خونه کوچیک
نکته اول که از همه مهمتره و در واقع همه چیز به ون بستگی داره مبلمانه. اگر من جای شما بودم و مبلمان بزرگی داشتم، در درجه اول بهانه ای رو جور میکردم و مبل های خونه رو عوض میکردم. چرا که بیشترین تاثیر رو در تنگتر کردن فضا داره. اول از همه مبلمان باید ریز اندام باشه. مبل ها و صندلی های بزرگتون رو با مبل های کوچک و جمع و جور عوض کنید. درسته که ممکنه خیلی بهشون علاقه داشته باشید و صندلی یا مبل دلخواهتون رو از دست بدید. ولی در عوضش فضای بازتر و دلنشینتری خواهید داشت.

میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده

اگر برای پذیرایی از مهمانان هایتان احتیاج به میزهایی با سبک و سیاق متفاوت دارید بی شک این میزها می توانند جزو بهترین انتخاب ها باشند. سطح رویه این میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده است و ظاهری ساده و بدون تزئینات تجملی دارند که همین مساله می تواند دلیل قانع کننده ای برای شما باشد. این میز ها حتی اگر در کنار مبل ها هم قرار نگیرند به راحتی جای خودشان را در دکوراسیون داخلی خانه پیدا می کنند و تبدیل ب یکی از المان های مهم در اتاق نشیمن و پذیرایی شما می شوند.
کوسن هایی متفاوت
این روزها بازارها پر شده اند از کوسن هایی با ابعاد اندازه و طرح های مختلف که به راحتی هر سلیقه و هر سبکی از دکوراسیون داخلی خانه را پوشش می دهند. آن قدر تنوع این عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی خانه زیاد است که گاهی حتی انتخاب را هم سخت می کنند.

کفپوش و فرش در دکوراسیون خانه
برای یک خانه کوچک بهتره به جای موکت و فرش از کفپوش هایی که در بازار هست استفاده بشه. که به بازتر شدن فضا کمک میکنه. استفاده از موکت و فرش در سراسر اتاق اون رو بیش از حد شلوغ میکنه و بهتره تنها به عنوان یک تزیین در وسط کار قرار بگیره. نه اینکه تماما روی کف رو بپوشونه.

ست مبلمان ها با رنگ های خاص
استفاده از رنگ های خاص و غیر متعارف برای مبلمان ها و وسائل و لوازم دکوری ویژگی خاص و بارز گالری شین است. عکس بالا ترکیبی از انواع مختلف مبلمان ها از جمله کاناپه، مبل راحتی و حتی مبلی با تم سلطنتی را نشان می دهد که با رنگ آبی تیره خود هم حس راحتی را القا می کنندو هم درعین حال برای پذیرایی از مهمان ها مناسب هستند.

صندلی راک با طراحی مینیمال
اگر فکر می کنید که صندلی های راک معمولی که در بازار وجود دارند برای خانه کوچک تان مناسب نیستند در گالری شین می تانید نمونه های مینیال تر و ساده تری از این صندلی ها را پیدا کنید و از حضور آن ها در دکوراسیون اتاق نشیمن و یا حتی اتاق کودک تان لذت ببرید.

استفاده از دکور و تزیینات در اتاق نشیمن کوچک
باید سعی بشه از تزیینات و شلوغی های بیش از حد پرهیز بشه. برای تزیین فضا از دکور های ساده و کوچک و در عین حال شیک استفاده کنید. به تناسب های رنگی و تعادل رنگی هم که در مطالب قبلی دکوراسیون و روانشناسی رنگها 1 و 2 به اونها اشاره کردیم هم توجه کنید. فضا رو بیش از حد نباید رنگی و شلوغ کرد. به عنوان مثال برای تزیین میتونیم از یک گیاه زیبا و یا یک شمع و یا یک مجسمه کوچک و زیبا استفاده کنیم. همین ها به اندازه کافی به منزل ما طعم و رنگ میدن و احتیاجی به لوازم اضافی نیست.اگر لوازم تزیینی زیادی دارید، پیشنهادم اینه که اونها رو در کمد بذارید و هر چند وقت تزیینات خونتون رو عوض کنید. اینطوری هم لوازمتون هدر نرفته و داریدشون و هم به دکوراسیون خونه تنوع دادید.
گلدان ها و آینه ها
علاوه بر اجزا و عناصر با ابعاد و اندازه بزرگ ماند صندلی ها، مبلمان ها و غیره، گالری شین توجه خاصی به وسایل کوچک تر مانند آینه ها و گلدان ها دارد و برای آن ها هم طراحی های خاص و مناسب با سلیقه همه افراد در نظر گرفته است.


نورگیر در خانه های کوچک
پنحره بسته هیچ فایده ای نداره.اگر اتاق نشیمن شما دارای پنجره اس. این رو یک خوش شانسی بدونید و نهایت استفادتون رو ازش بکنید. پرده ها رو بکشید و بذارید ور به داخل نشیمن نفوذ کنه. هم به زیبایی و طراوت و دلنشینی خانه شما کمک میکنه و هم باعث میشه نشیمن کوچک شما بزرگتر به نظر برسه. پنجره میتونه به عنوان یک تابلوی زیبا در نشیمن شما باشه.

 آتلیه عروس   مهاجرت به استرالیا 

معرفی بزرگترین کمپانی برگزار کننده دوره های حرفه ای شبکه و امنیت شبکه و آشنایی با تاریخچه سیسکو

عنوان : آشنایی با دوره های مختلف مایکروسافت و مطالبی که در این دوره ها تدریس می شود

در ادامه به معرفی این مدارک و شرایط مختص به بازار کاری و همچنین مهارت هایی که در این دوره می آموزید خواهید پرداخت.

مهندسی سیستم‌ها (MCSE)

مدرک MCSE مایکروسافت اولین مدرک برای متخصصین IT است که وظیفه تحلیل، طراحی و اجرای سیستمهای مبتنی بر ویندوز را در دفاتر و ادارات مختلف به عهده دارند. این مدرک برای افرادی مناسب است که در یکی از پستهای مهندس یا تحلیلگر سیستمها، مهندس بخش فنی، مهندس یا تحلیلگر شبکه و مشاور فنی مشغول به فعالیت هستند. جهت کسب این مدرک هر داوطلب باید مجوعا ۷ امتحان را پشت سر بگذارد.
MCSE = Microsoft Certified System Engineer

مطالبی که در این مقاله آمده در مجموع در ارتباط با دوره های آموزشی بین الملی با مدارک معتبر و جهانی در ایران و توضیحاتی برای آشنایی اولیه با این دوره ها و موضوعات که در این دوره فراگیر یاد خواهد گرفت است.از جمله این دوره ها می توان به  آموزش mcse  و یا آموزش امنیت شبکه اشاره کرد که از جمله دوره های شرکت های بزرگی همچون سیسکو و مایکروسافت می باشد.هر کدام از این دوره ها شرایط خاصی جهت پذیرفته شدن و طی کردن دوره را دارند و البته شریط کاری برای این دوره ها در بازار کار بین المللی بسیار خوب است.

معرفی MCITP :

مدرک MCITP گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت مبتنی بر ویندوز Windows Server 2008 است.با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد.MCITP On Win 2008 ویژه متخصصین تكنولوژی اطلاعات(IT) است كه بطور ایده آل در محیط‫های شبكه‫های پیچیده كامپیوتری، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار می‫باشند. افراد داوطلب دریافت این گواهینامه باید در مجموع پنج امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند.MCITP دوره آموزشی و گواهینامه مایکروسافت در مبحث شبکه های کامپیوتری بر مبنای سیستم عامل های سرور و کلاینت مایکروسافت است. در سالهای اخیر MCITP جایگزین MCSE شده است.در سالهای پیش MCSE محبوب ترین مدرک علمی مورد توجه علاقه مندان IT بوده است. این مدرک نشان دهنده تخصص دارنده این گواهینامه در زمینه طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری بود اما پس از ارائه نسخه جدید سیستم عامل سرور مایکروسافت یعنی Windows Server 2008 و همچنین سیستم عامل کلاینت مایکروسافت Windows 7 ، مدرک MCITP به جای MCSE از طرف مایکروسافت ارائه شد.

CCNA و آموزش دوره CCNA

آموزش CCNA بيانگر توانايي شخص در نصب ،پيکر بندي ،پياده سازي و عيب يابي شبکه هايی در مقياس متوسط در زمينه Routing،Switching و شبکه هاي با ارتباطات راه دور که از سرويس هاي مخابراتي استفاده مي کنند مي باشد.فراگیران پس از پایان آموزش CCNA توانایی مدیریت شبکه ها در مقیاس متوسط را خواهند داشت . این افراد می توانند سویچ های سیسکو را در این شبکه ها نصب و راه اندازی نموده و تنظیمات اولیه آنها را انجام دهند. همچنین پروتکل های Routing مختلف جهت برقراری ارتباط ساختمانهای مختلف یک شرکت با همدیگر همچون OSPF , EIGRP , RIP را می توانند config نمایند. 
دوره آموزش CCNA
دوره آموزش CCNA با شماره آزمون 200-120 نسبت به آزمون 640-802 تغییرات بسیار زیادی دارد . در این دوره آموزشی یک سری از مطالب آموزشی مربوط به دوره CCNP R&S اضافه گردیده است علاوه بر کامل تر شدن سر فصل های Routing برای پروتکل OSPF و OSPV3 نیز به این لیست اضافه شده است و سر فصل جدیدی تحت عنوان Troubleshooting نیز به CCNA اضافه شده است که به آن CCNA می گویند.

CCNP و دوره آموزش CCNP

شرکت سیسکو سیستمز دارای گواهینامه های بین المللی معتبر در زمینه مهندسی شبکه می باشد. در دوره های سیسکو شما یاد میگیرید که چگونه روتر ها و سوییچ ها را پیکربندی کنید و همچنین چگونه آنها را عیب یابی کنید.هم اکنون بازار کار بسیار خوبی برای متخصصینی که به مباحث سیسکو آشنایی یا تسلط دارند در ایران و سراسر جهان وجود دارد. بر طبق آمارهای جهانی در سالهای اخیر رشته های سیسکو و مایکروسافت و کلا شبکه رتبه نخست را در مشاغل پر درآمد داشته اند.در ایران نیز به دلیل محدود بودن متخصصین سیسکو ، این رشته و مهارت ، مورد علاقه اکثر دانشجویان قرار گرفته است.

امنیت شبکه و کاربرد این دوره

وقتی بحث امنیت شبکه پیش می اید ، مباحث زیادی قابل طرح و ارائه هستند ، موضوعاتی که هر کدام به تنهایی می توانند جالب ، پرمحتوا و قابل درک باشند ، اما وقتی صحبت کار عملی به میان می اید ، مسئله به نحوی پیچیده می شود . ترکیب علم و عمل ، احتیاج به تجربه دارد و نهایت هدف یک علم هم ، به کار امدن آن هست . 
وقتی دوره تئوری امنیت شبکه را با موفقیت پشت سر گذاشتید و وارد محیط کار شدید ، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که " خب ، حالا از کجا شروع کنم ؟ اول کجا را ایمن کنم ؟ چه استراتژی را پیش بگیرم و کجا کار را تمام کنم ؟ " انبوهی از این قبیل سوالات فکر شما را مشغول می کند و کم کم حس می کنید که تجربه کافی ندارید و این البته حسی طبیعی هست . پس اگر این حس رو دارید و می خواهید یک استراتژی علمی - کاربردی داشته باشید.

دوره جامع امنیت شبکه

در دوره اول امنيت شبکه دانشجويان، مفاهيم و تکنيک‌هاي اوليه نفوذ و امنيت را فرا مي‌گيرند. در دوره دوم امنيت شبکه، دانشجويان بصورت تخصصي با مباحث تست نفوذ آشنا مي‌شوند و مي‌تواند در اين پروژه‌ها درگير شوند. و در دوره سوم امنيت شبکه، دانشجويان مباحث مديريتي و کل امنيت اطلاعات را فرا مي‌گيرند تا ديدگاه جامعي نسبت به مقوله امنيت، بدست آورند.


مدیریت امنیت
مدیریت امنیت برای شبکه ها، برای انواع شرایط مختلف، متفاوت است. یک خانه کوچک یا یک دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز دارد؛ در حالی که کسب و کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات بدخواهانه ای چون هک کردن و ارسال ایمیل‌های ناشناس هستند.برای منازل کوچک-برای کسب و کارهای متوسط-برای کسب و کارهای بزرگ-برای دانشکده-برای دولت بزرگ

انواع و منابع تهدیدهای شبکه

Denial-of-Service
احتمالاً حملات DoS خطرناکترین تهدیدها است. آنها بدین دلیل خطرناکترین هستند که به آسانی می توانند اجرا شوند ، به سختی رهگیری می شوند (برخی مواقع غیرممکن است) ، و سرپیچی از درخواست حمله کننده آسان نیست حتی اگر این درخواست غیر قانونی باشد.منطق یک حمله DoS ساده است . درخواستهای زیادی به ماشین ارسال می شود که از اداره ماشین خارج است.


آشنایی با نتورک پلاس و اخذ مدرک بین المللی این رشته به عنوان پیش نیاز اکثر دوره های شبکه و IT

عنوان : آشنایی با سرفصلهای دوره Network Plus و دلیل پیش نیاز بودن این دوره برای باقی دوره ها در شاخه شبکه

نتورک پلاس چیست ؟

گواهینامه بین المللی Comptia Network+ نشانه واجد شرایط بودن در زمینه مهارت شبکه است . آزمون مربوطه مواردی از قبیل تکنولوژی های شبکه , انواع کابل یا رسانه شبکه , توپولوژی های شبکه , مدیریت و امنیت را پوشش می دهد . با داشتن این مدرک می توانید در زمینه مدیریت شبکه , تکنیسن شبکه , نصاب شبکه و کابل و کمک یار شبکه فعالیت کنید .دوره آموزشی +Network بیانگر توانایی شخص در زمینه عملکرد اجزای شبکه ،نصب،راه اندازی،عیب یابی اولیه سخت افزارهای شبکه نصب و راه اندازی سرویسها و آشنایی با پروتکلهای شبکه میباشد.مطالبی که تا اینجا بیان کردیم ترجمه ای از معرفی این گواهینامه در سایت رسمی سازمان کامپتیا بود . ولی به دلایل مسایل مختلفی که در ایران وجود دارد امکان دریافت این گواهینامه بین الملی در داخل ایران وجود ندارد همچنین حتی با دارا بودن این مدرک در داخل ایران امکان اشتغال در داخل ایران وجود ندارد.آنچه که برای شما اهمیت دارد و ارزشمند است این است که با گذراندن این دوره حتی در صورت عدم دریافت گواهینامه بین المللی آن یک شناخت جامع و کامل از مطالب کلی شبکه پیدا خواهید کرد و راه را برای یادگیری مهارت های پیشرفته تر شبکه هموار می کنید .در واقع بدون داشتن این دید کلی برای شما ممکن نخواهد بود تا در دوره های پیشرفته تر موفقیت کسب کنید . دوره Network+ در حکم نردبانی برای مراحل بعدی خواهد بود و اگر قصد یادگیری در زمینه مهارت های شبکه را دارید بایستی از اینجا شروع کنید .پیشنیاز تمام دوره های آموزشی شبکه ( مایکروسافت و سیسکو) آموزش Network+ است و علاقه مندان به دوره های سیسکو و مایکروسافت حتما باید این دوره ۳۶ ساعته را بگذرانند.

سرفصل های +NETWORK :

مدل OSI ,, ارتباطات کابلی شبکه ,, توپولوژی ,, سخت افزار شبکه (Switch & Router) ,, اتصال از راه دور ,, عیب یابی شبکه ,, پروتکل های TCP / IP ,, فایروال ها و پروکسی ,, ابزارهای TCP / IP ,, نرم افزار های دسترسی از راه دور ,, سیستم عامل های شبکه ,, دسترسی به منابع از طریق شبکه ,, بهینه سازی شبکه

Network Plus یک مدرک بین المللی است که شرکت CompTIA آن را ارائه می دهد . افرادی که امتحان مربوطه را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک +Network برای آنها صادر و ارسال می گردد . برای موفقیت در امتحان +Network و اخذ مدرک مربوطه تسلط بر مفاهیم موارد دوره +Network الزامی است.

مدرک + Network 
مدرک تخصصی تکنسین شبکه- شبکه های کامپیوتری مربوط به شرکتComptia می باشد.افراد دارای این مدرک دارای دانش مورد تایید در زمینه شبکه ، توپولوژی ها شبکه ، پروتکل ها ، استانداردها ، تجهیزات راه اندازی و پشتیبانی شبکه می باشند که معادل نه ماه تجربه کار در شبکه می باشد.دنیای تکنولوژی این مدرک را به عنوان بهترین نقطه ورود به دنیای شبکه می شناسد. مهمترین شرکتهای کامپیوتری دنیا از جمله Microsoft, Novell, Cisco, Compaq, Lotus و ۳Com این مدرک را به عنوان بخشی از روند اخذ مدرک خود دانسته و برخی از شرکتها نیز این مدرک را جهت کارمندان خود جهت استخدام لازم می دانند.

در اين راستـا  آموزش نتورک پلاس  بعنوان يکي از بهترين مدارک علمــي شبکه ميتواند اصول علمي و عملي منطبق با نيازهاي روز را در اختيار دانش‫پژوهان قرار دهد.به دانش پژوهان توصیه می گردد اگر به مباحث شبکه علاقه مند هستند و اطلاعاتی در مورد آن ندارند یا اطلاعات محدودی دارند، این دوره کوتاه را سپری کنند تا با توجه به علاقه و استعداد خود، گرایش تحصیلی مورد نظر را انتخاب نمایند. این دوره پیش نیاز دوره های Microsoft و Cisco نیز بوده و دورنمایی کلی از این دوره ها ارائه می نماید.

در ادامه مقاله ای که مطالعه میکنید مطالبی در ارتباط با حافظه داخلی یا همان هارد آورده شده است که نوضیحاتی در جهت آشنایی با انواع مختلف هارد , قطعات تشکیل دهنده هارد و یا حافظه داخلی در وسایل مختلف و همچنین توضیحاتی کامل در ارتباط با خرابی ها و یا مشکلاتی که برای این قطعه سخت افزاری امکان دارد به وجود آید.و البته در ادامه نکاتی برای نگهداری و یا تعمیر هارد توسط خودتان و همچنین نکاتی برای اینکه بتوانید هاردتان را به یک تعمیرگاه مجهز و یک متخصص حرفه ای جهت تعمیرات هارد واگذار کنید.البته شما با توضیحات که در زیر آمده میتوانید با پیدا کردن مراکزی که  فروش دستگاه mrt pro  را دارند,با گذراندن دوره های آموزشی آن به یک فرد متخصص در زمینه انواع هارد ها تبدیل شوید.

آشنایی با هارد و قطعات تشکیل دهنده آن و بازیابی اطلاعت یک هارد آسیب دیده

ریکاوری اطلاعات سخت افزاری

وقتی هارد مشکل فیزیکی پیدا می کند دسترسی به سکتور های اطلاعات را از دست می دهد. برای دسترسی به اطلاعات باید قطعات مکانیکی الکترونیکی آن درست کار کند. اگر بورد یا هد یا موتور هارد سوخته باشند باید تعویض گردند. اگر هر یک از قطعات مکانیکی هارد درست کار نکنند و خراب شده باشند باید تعویض گردند که به اصطلاح جراحی هارد یا ریکاوری اطلاعات سخت افزاری هارد می گویند.

ریکاوری اطلاعات میان افزاری , فریم ور

وقتی فریمور هاردی خراب می شود هارد با تمام قطعات سالم خود نمی تواند راه اندازی شود و احتیاج است فریم ور آن به حالت قبل برگردد. تعمیرات فریمور هارد یکی از تخصص های حرفه ای در تعمیر و بازیابی اطلاعات می باشد که در هر مدل هارد با یکدیگر فرق دارند. ریکاوری اطلاعات میان افزاری همان فریم ور زدن هارد می باشد.

آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

هارد دیسکها به عنوان منبع ذخیره اطلاعات به علت استفاده نادرست مانند ضربه و نوسان برق دچار اشکالاتی خواهند شد. در مبحث تعمیرات هارد دیسک کارآموز می تواند نحوه بازیابی اطلاعات با دستگاه و نرم افزار وچگونگی تعمیرات بورد هارد را بطور صحیح آموزش ببیند. همچنین کارآموزان با محیط کلین روم Clean Roon آشنا شده و می توانند سیلندر هارد و هد هارد دیسک ها را تعویض کنند.

ابزار کار لازم برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات هارد چیست ؟

برای تعمیرات ریکاوری بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد دیسک حداقل ابزار کار pc 3000 udma or portable می باشد که با دستگاهای تعویض هد وموتور و پلیت هارد و ابزار جراحی هارد و کلین روم تکمیل می گردد متاسفانه بیشتر مراکز تعمیراتی و ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک که تبلیغات وسیعی هم دارند از ابزار کار لازم برای تعمیر ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک استفاده نمی کنند.

pc 3000 udm چیست ؟ آموزش PC 3000

یک نرم افزار تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال اینترنال و فلش مموری شرکت ACE می باشد برای آشنایی بیشتر میتوانید به سایت تولید کننده این ابزار مراجعه کنید.به این دلیل ما به این دستگاه یک ابزار سخت افزاری میگوییم . بخاطر اینست که نرم افزار پی سی سه هزار میتواند به قطعات سخت افزاری هارد دسترسی پیدا کند و میتواند قطعات مانند موتور و هد و سکتور های هارد را کنترل نماید مثلا برداشتن و از کار انداختن نرم افزاری هد توسط pc 3000 مانند برداشتن سخت افزاری هد می باشد.

علت صدا دادن هارد چیست ؟

اکثرا علت و مشکل صدا دادن تق تق هارد دیسک مکستور سیگیت وسترن دیجیتال سامسونگ توشیبا هیتاچی فوجیتسو کوانتوم هد هارد دیسک می باشد خراب شدن یا شکستن هد باعث صدادار شدن هارد دیسک اینترنال یا اکسترنال یا لپ تاپ می شود علتهای دیگر مانند برد . فریمور . خرابی پلیت خرابی موتور ضربه خوردن هارد و ... هم میتوانند باعث علت صدا در هارد باشند.

چه مدل هاردی بخریم ؟

به نظر من بهترین مدل هارد اینترنال پی سی مدل های وسترن دیجیتال می باشد مدل هارد لپ تاپی توشیبا و سیگیت و وسترن دیجیتال خوب می باشد بدترین مدل هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال پاسپورتی یا آداپتوری می باشد خرابی هاردهای سیگیت بسیار زیاد می باشد و مشکلات و خرابی فریمور آنها معروف می باشد..

هارد دیسک(HDD)، که پیش از این به عنوان دیسک گردان ثابت شناخته می شد ، یک حافظه دائمی است که بطور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.هارد دیسک ها در ابتدا برای استفاده در کنار کامپیوتر تولید شدند و بعد ها از آن ها در داخل کامپیوتر استفاده شد. با گذشت زمان کاربرد های هارددیسک از حیطه کامپیوتر فراتر رفت .بطوریکه در تجهیزات ضبط تصویر ،پخش صدا ، همچنین در سیستم ها و دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.مواردی که برای خرید یک هارد باید در نظر داشت.

1-ظرفیت / 2 -اینترفیس / 3-بافر

ایرادات شایع هارد دیسک

1- عدم شناسایی هارد دیسک,, 2-ظرفیت ۰ یا عدم ظرفیت صحیح هارد درایو,, 3-صدای غیر عادی از هارددیسک,, 4-ضربه خوردن هارددیسک,, 5-سوختن PCB یا برد هارد,, 6-روشن نشدن هارد

بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد ضربه خورده

تعمیر هارد ضربه خورده قالبا ارزش تعمیر نداشته و در صورت تعمیر بعلت ضعیف شدن هد های هارد ممکن است دوباره دچار خرابی شوند و در مواردی که هدها ضعیف شده اما قابل دیدن نیست باید سریع نسبت به استخراج داده اقدام شوند چون ممکن است بعد از مدتی کارکرد هدها کلا از بین رفته و نیاز به هارد مشابه شود.

2-هد گیر نکرده و هنگام روشن شدن شروع به صدا میکند . در این مورد نیاز به تعویض هد خراب با یک هد سالم میباشد و اگر هد خراب به پلتر آسیب نزده باشد قابل ریکاوری و تعمیر میباشد.

3-هد سالم میباشد اما اسپیندل موتور یا همان موتور هارد که شروع به چرخاندن پلتر میکند قفل کرده و در بعضی از موارد نیز کاملا قفل نکرده اما با سرعتی غیر از سرعت هارد شروع به چرخیدن میکند در این موارد علاوه بر تعویض هد نیاز به تعویض پلتر نیز مباشد.

دستگاه MRT چیست؟


دستگاهMRT ابزاری ساخته شده توسط متخصصان نرم افزار و سخت افزار در کارگاه تخصصی MRT می باشد. بخش اول کارت ویژه کنترل MRT ، قابلیت این را دارد تا دو هارد دیسک را بصورت هم زمان تعمیر و یا در همان زمین بازیابی اطلاعات کند و بخش دوم که به پروگرامر معروف است لوازم کارآمد اضافی جانبی. به واسطه تکنولوژی سخت افزاری پشرفته،تعمیرات هارددیسک ها ( مانند تعمیر بدسکتور ) و اصلاح فرم ویر آنچنان قابل اجرا است که در کارخانه به فرم ویر و میکروکد ها دسترسی دارند و به همان صورت اطلاعات کاربر قابل بازیابی است.


اعتبار مدارک بین المللی آموزش تعمیرات لپ تاپ و ای سی یو

  • عنوان : نکاتی که باعث آسیب دیدن و یا از بین رفتن ای سی یو (ECU)و لپ تاپ

  • ECU چیست؟و نقش ECU در سیستم خودرو چیست؟ 

  •  تعمیراتECU

امروزه با توجه به پیشرفت دنیا و تکنولوژی و حضور تکنولوژی و کامپیوتر در همه لایه های زنگی بشر مانند پزشکی,سرگزمی,تحصیل,رانندگی و ... نیاز به متخصصین جهت مدیریت این سیستم ها و کنترل هروز بیشتر احساس میشود و البته در کنار استفاده از تکنولوژی ها مطمئنا این سیستمها دچار مشکلات و خرابی های میشود.که این موضوع نیز باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای برای تعمیر این تکنولوژی ها میشود.به عنوان مثال با ورود تکنولوژی به سیستم خودروها و مجهز کردن ماشینها به کامپیوتر یا همان ECU مطمئنا برای از بین بردن مشکلات احتمالی این سیستم هوشمند و عظیم نیاز به افرادی جهت  آموزش تعمیرات ای سی یو خودرو  دارد.البته در این دوره که هر لحظه دنیا در حال پیشرفت میباشد و از سوی دیگر به دلیل عدم امنیت موجود در دنیای تکنولوژی به دلیل وجود سو استفاده کنندگان شما به هر کسی برای انجام سرویس و یا تعمیر وسایل نمیتوانید اعتماد کنید.پس با خواندن مطالب زیر و گذراندن دوره های تعمیر ECU و یا آموزش تعمیرات لپ تاپ  و یا آموزش های مورد نیازتان می توانید کار هایتان را خودتان انجام دهید.

اجزای ECU

این مینی کامپیوتر نیز مانند سایر کامپیوترها دارای CPU، حافظه و قابلیت برنامه ریزی است. در داخل ECU دو نوع حافظه وجود دارد :
حافظه موقت که با قطع برق از بین میرود اما مجددا قابل بازیابی است. حافظه موقت شناسایی استپ موتور، دنده ها و عملکرد موتور و محاسبات لحظه ای برای تنظیمات آنی را به عهده دارد و معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را در خود نگهداری می کند.

حافظه دائم مانند سیستم عامل و Setup در کامپیوتر های PC است و با قطع برق از بین نمی رود اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نیست و ECU را غیر قابل استفاده می کند.حافظه دائم شامل جدول به نام Look up table است که به تعداد سنسور های موجود در سیستم موتور، سطر و ستون دارد. در این جدول مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانسECU در هر دور و بار موتور مشخص شده است. هر چقدر دقت این جدول بیشتر باشد دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود.

 تعمیرات ECU

ساختار پيچيده خودروهاي امروزي و استفاده از عناصر هوشمند مانند پردازنده هاي سريع و دقيق الكترونيكي، سنسورها و عملگرهاي الكتريكي، کار تعمير و خدمات پس از فروش را براي خودروسازان دچار تحولي جدي کرده است؛ به گونه اي که ديگر نمي توان بدون وجود دستگاه عيب ياب چنين خودروهايي را تعمير و عيب يابي کرد. آشنايي با نحوه عيب يابي و اشكال زدايي يك سيستم انژکتوری از ضروريات اوليه اي است که هر تعميرکار بايد از آن اطلاع داشته باشد.

تعمیرات ECU چیست؟

در خودروهاي انژکتوري، ECU نقش يك کنترل کننده پيچيده الكترونيكي را بازي می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهاي مختلفي که به آن متصل است، نظير سنسور دور موتور و سنسور دماي آب موتور دريافت کرده و سيگنال هاي مناسب را به خروجي هايی مانند انژکتورها و کويل اعمال میکند. عيب يابي چنين مجموعه پيچيده اي بدون ابزارهاي الكترونيكي اگر غير ممكن نباشد، بسيار سخت و مشكل است. به همين منظور، کليه قطعات الكترونيكي که در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرند، داراي يك خروجي هستند که در صورت ايجاد عيوب احتمالي، سيگنالي را به کنترل کننده مرکزي يا ECU ارسال می کنند. ecu پس از دريافت سيگنال خطا، دو کار انجام می دهد؛ يعنی با وجود عيوب گزارش شده، بهترين روش را براي ادامه کار موتور انتخاب کرده و سپس اين عيوب را در قالبکدهای خطا يا DTC به دستگاه عيب ياب گزارش مي دهد و همزمان چراغ عيب ياب را براي آگاهي راننده روشن مي کند. بنابراين در اغلب موارد، عيوب ايجاد شده در سيستم را عناصر الكترونيكي داخل ecu تولید کرده و به پردازنده مرکزی ecu گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را به تعميرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر آن بپردازد.

 دیودومشخصه آن دربایاس مستقیم ومعکوس

ترانزیستور

IC 
مقاومت وانواع آن

خازن

ECU درخودرو،وکاربردهای آن

سازندگان ECUوUNICHIP یا فن آوری تنظیم ECU

مدارهای ECUودستگاه عیب یاب خودرو

دیود

دیود یک قطعه ‌الکترونیکی است که ‌از به هم چسباندن دو نوع ماده n و p (هر دو از یک جنس ، سیلیسیم یا ژرمانیم) ساخته می‌شود. چون دیود یک قطعه دو پایانه ‌است، اعمال ولتاژ در دو سر پایانه‌هایش سه حالت را پیش می‌آورد.

دیود بی بایاس یا بدون تغذیه که ولتاژ دو سر دیود برابر صفر است و جریان خالص بار در هر جهت برابر صفر است.
بایاس مستقیم یا تغذیه مستقیم که ولتاژ دو سر دیود بزرگتر از صفر است که ‌الکترونها را در ماده n و حفره‌ها را در ماده p تحت فشار قرار می‌دهد تا یونهای مرزی با یکدیگر ترکیب شده و عرض ناحیه تهی کاهش یابد. (گرایش مستقیم دیود)
تغذیه یا بایاس معکوس که ولتاژ دو سر دیود کوچکتر از صفر است، یعنی ولتاژ به دو سر دیود طوری وصل می‌شود که قطب مثبت آن به ماده n و قطب منفی آن به ماده p وصل گردد و به علت کشیده شدن یونها به کناره عرض ناحیه تهی افزایش می‌یابد (گرایش معکوس دیود).

 دیود در گرایش مستقیم

فرض کنید توسط مداری بتوانیم ولتاژ دو سر یک دیود را تغییر دهیم و توسط ولتمتر و آمپرمتر ولتاژ و جریان دیود را در هر لحظه اندازه گیری کرده ،بر روی محورهای مختصات رسم نماییم.جریان I در جهتی است که دیود قادر به عبور آن است .به همین علت اصطلاحاَ گفته می شود دیود در گرایش مستقیم یا بایاس مستقیم است . در هر حال ولتاژ دو سر دیود را از صفر افزایش دهیم ،مشاهده می شود تا ولتاژ به خصوصی ، جریان قابل ملاحظه ای از دیود عبور نمی کند.به این ولتاژ زانو می گویند ،این ولتاژبرای دیودهای از جنس ژرمانیم 2/0 ولت و برای دیودهای سیلیسیم 7/0 ولت است .

ترانزیستور

اگر ساده بخواهیم به موضوع نگاه کنیم عملکرد یک ترانزیستور را می توان تقویت جریان دانست. مدار منطقی کوچکی را در نظر بگیرید که تحت شرایط خاص در خروجی خود جریان بسیار کمی را ایجاد می کند. شما بوسیله یک ترانزیستور می توانید این جریان را تقویت کنید و سپس از این جریان قوی برای قطع و وصل کردن یک رله برقی استفاده کنید.

موارد بسیاری هم وجود دارد که شما از یک ترانزیستور برای تقویت ولتاژ استفاده می کنید. بدیهی است که این خصیصه مستقیما" از خصیصه تقویت جریان این وسیله به ارث می رسد کافی است که جریان وردی و خروجی تقویت شده را روی یک مقاومت بیندازیم تا ولتاژ کم ورودی به ولتاژ تقویت شده خروجی تبدیل شود.ترانزستورهای اولیه از دو پیوند نیمه هادی تشکیل شده اند و بر حسب آنکه چگونه این پیوند ها به یکدیگر متصل شده باشند می توان آنها را به دو نوع اصلی PNP یا NPN تقسیم کرد.

مقاومت چیست؟

مقاومت ها اجزایی هستند که مقاومت مدار را زیاد می کنند . آنها از موادی با هدایت کم و در اندازه ها و شکل های متنوع ساخته شده اند .

مقاومت الکتریکی

عبور جریان الکتریکی از هادی ها از بسیاری جهات شبیه عبور گاز از یک لوله است . اگر این لوله پر از پشم فلزی یا ماده مختلفی باشد ، این شباهت ها بیشتر می شود . اتم های تشکیل دهنده سیم هادی از عبور الکترون ها جلوگیری می کنند ، همانطور که الیاف پشم فلزی مانع عبور مولکولهای گاز می شوند .

مقاومت الکتریکی

 اندازه گیری مقاومت الکتریکی در مدار 

مدارهای الکتریکی به دو نوع بسته می شوند : سری یا موازی

اندازه گیری مقاومت الکتریکی در مدارسری : 
در مدار سری همانگونه که از نامش پیدا است مقاومت ها به دنبال هم بسته شده اند پس باید تمامی مقدار آنها را با هم جمع کرد
اندازه گیری مقاومت الکتریکی در مدار موازی : 
در مدار موازی باید حاصل ضرب تمام مقاومت ها را تقسیم بر مجموع مقاومت ها کرد .


طبقه بندی مقاومت های از نظر نوع کار
1- مقاومت های ثابت : مقاومت های ثابت دو سیم رابط دارند که به دو انتهای مقاومت متصل است . اصولا مقدار این نوع مقاومت های ثابت است ولی بعضی از آنها دارای مقاومتهای متفاوتی هستند . این مقاومت ها به دو دسته ی الف - مقاومت ها زبانه دار و ب - مقاومتهای قابل تنظیم تقسیم می شوند . 
الف) مقاومت های زبانه دار : در این نوع مقاومت ها علاوه بر دو سیم انتهایی ، سر سیم های دیگری بین دو سر مقاومت وجود دارد . با اتصال ترمینال های مختلف به مدار مقاومت های متفاوتی حاصل می شود . هر یک از این مقاومت ها دارای مقاومت ثابتی هستند .

 ب) مقاومت های قابل تنظیم : دیدید که مقاومت های ثابت قابلیت انعطاف ندارند ، زیرا مقاومتشان کاملا تعیین شده و مقدار آن تغییر نا پذیر است . مقاومت های زبانه دار تا حدودی قابلت انعطاف دارند ، چون بیش از یک مقدار مقاومت می توان از آنها بدست آورد . با وجود نوع دیگری وجودداردکه این مقاومت ها طوری ساخته نشده اند که بتوان آنها را پیوسته تغییر داد . در واقع ، هنگام نصب این مقاومت ها در مدار، آنها را روی مقاومت دلخواه تنظیم کرده و سپس با همان مقاومت در مدار کار می کنند .

2- مقاومت های متغییر : در بسیاری از وسایل الکتریکی مقدار بعضی از مقاومتها باید پیوسته تغییر کند ، پیچ ولوم رادیو ، کنترل کننده روشنایی تلویزیون از آن جمله اند . مقاومتهای متغیر مقاومتهایی هستند که پیوسته می توان مقدار آنها را تغییر داد . 
به آن دسته از مقاومت هاي متغير ، " وابسته " گفته مي شود که به وسيله عواملي از قبيل نور ، حرارت ، ولتاژ و ... مقدار مقاومتشان تغيير کند . اين مقاومت ها انواع مختلفي دارد که عبارت اند از :
الف- مقاومتهاي تابع حرارت THERMISTOR (Tehrmally sensitive resistor)
ب- مقاومت هاي تابع نور (LDR )(Dependent Resistor (Light
ج- مقاومت هاي تابع ولتاژ VDR( ( Voltage Dependent Resistor 
د-مقاومت هاي تابع ميدان مغناطيسي(Magnetic Dependen Resistor




آشنایی با قطعات مختلف لپ تاپ و نحوه نگه داری و تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ \ تعمیرات لپ تاپ \ تعمیرات لپ تاپ 

آموزش تعمیرات لپ تاپ

صفحه کلید و بحران ریختن آب روی آن

کم پیش می آید یکی از ما، مدت های زیادی با سیستم کار کند و کنارش فنجان چای یا لیوان آب و شربت و یا هر نوشیدنی نباشد! به هر حال گاهی هنگام کار سریع با سیستم ممکن است دستمان به گوشه لیوان بخورد و کاری که نباید بشود رخ دهد! در این لحظه، می توانید ببینید چه فاجعه ای رخ داده است! کافیست ببینید که کیبردتان خیس شده است! شاید اولین کاری که کنیم این باشد که آن را وارونه کنیم و در آفتاب قرار دهیم تا خشک شود! اما راه حل های دیگری هم وجود دارد که به ما کمک می کند به بهترین شیوه کیبرد را به حالت اولیه برگردانیم.

خیس شدن صفحه کلید

بهترین راه در درجه اول این است که عادت نوشیدن در کنار سیستم را ترک کنید تا دوباره این مشکل برایتان رخ ندهد.
سریع باید کابل کیبورد را از آن جدا کنید و کیبرد را طوری قرار دهید که آب به بقیه منافذ وارد نشود. بهترین راه وارونه کردن است که در بالا گفته شد!
اگر مایعات چسبنده نباشند ( مثل شربت ) می توانید به راحتی به همین صورت منتظر خشک شدن باشید!
می توانید از پنکه و سشوار هم استفاده کنید و روال خشک کردن را تسریع بخشید!
البته نباید در هنگام استفاده از سشوار، از حالت گرم آن استفاده کنید.
اگر دکمه ها قابل جدا سازی هستند می توانید به راحتی دکمه ها را جدا کنید البته برخی از دکمه ها مثل شیفت و کنترل وو اسپیس بار کمی سخت تر باز می شوند و نیاز به دقت زیادی دارند.
اگر بعد از خشک شدن متوجه شدید برخی کلید ها کار نمی کنند حتما به سراغ یک متخصص بروید و ادامه کار را به وی بسپارید و بعد هم دوباره یادتان باشد که دیگر در کنار سیستم لیوان آب نگذارید!





حافظه، هارد دیسک و اسلات های مینی PCL در کامپیوترهای کیفی غالبا از طریق دریچه های باز شو قابل دسترسی هستند و ارتقاء این قطعات بدون باز کردن کل سیستم امکان پذیر است. از همین رو، خیلی از کارهای معمول از قبیل اضافه کردن حافظه، تعویض هارد دیسک، یا افزودن DVD درایو( در بعضی سیستم ها که سینی افزودن درایو دارند) ظرف چند ثانیه انجام می شود. افزودن قطعات دیگری از جمله اینترفیس شبکه، پورت USB 2.0، یا iLink هم می تواند از طریق کارت های PCL صورت بگیرد. مشکل تعویض سایر قطعات در کامپیوترهای کیفی این است که سخت افزار در این حوزه کمتر عمومیت دارد(نسبت به سخت افزار در این حوزه کامپیوترهای رومیزی). البته موارد استثناء هم وجود دارد که شامل حافظه، هارد و کارت های افزودنی موسوم به PC Card می شوند. خرید و استفاده از قطعه ای که دقیقا برای استفاده در سیستم شما ساخته نشده باشد معمولا با ریسک بالایی همراه است.

گاهی اوقات این مشکل ناسازگاری ناشی از سیاست های فنی شرکت های سازنده لپ تاپ است . سازندگان لپ تاپ صدها قطعه الکترونیکی را در یک جعبه کوچک جا می دهند، و گاهی اوقات با برداشتن یک قطعه قدیمی، جای کافی برای افزودن قطعه جدید خالی نمی شود. این وضعیت به طور خاص در مورد قطعاتی مصداق پیدا می کند که باید از بیرون قابل دسترسی باشند(مثل فلاپی درایو یا سی دی درایو). صفحه کلید و مانیتور(آسان ترین قسمت های قابل تعویض در کامپیوتر های رومیزی)، آن چنان در ساختار لپ تاپ در هم تنیده شده اند که فقط خود شرکت سازنده می تواند به تعویض آن ها بپردازد. گاهی اوقات ارتقاء قسمت های مختلف لپ تاپ با گزینه هایی که در BIOS سیستم ارائه شده محدود می شود. به عنوان مثال، بسته به تاریخ و اصلاح BIOS ، ممکن است نتوانید هارد دیسکی با هر ظرفیتی انتخاب کنید، که این موضوع در مورد سیستم های رومیزی هم مصداق دارد. خوشبختانه، بیشتر کامپیوترهای کیفی از BIOS ROM فلشی استفاده می کنند که قابل اصلاح است، مشروط بر آن که شرکت سازنده اصلاحیه BIOS را عرضه کرده باشد. هنگام خرید لپ تاپ، دقت کنید ببینید شرکت سازنده وب سایتی را برای بروزرسانیBIOS یا درایوهای سخت افزاری ممکن است در آینده مانع ازنصب سیستم عامل جدید شود یا حداقل شما را با دردسرهایی مواجه سازد.

بیشتر اوقات لپ تاپ با ارائه شماره مدل سیستم فروخته می شوند، حتی وقتی شکت های دیگر به عرضه قطعه پرداخته باشند. مثلا اگر کاتالوگ های قطعات PC را برای خرید RAM نگاه کنید، می بینید که عموما مشخصاتی چون سرعت تراشه، تکنولوژی به کار رفته و parity/non parity در کاتالوگ نوشته شده اند. اما در کاتالوگ های لپ تاپ، معمولا فهرستی از اسامی شرکت های سازنده همراه با مدل های سیستم و میزان ظرفیت هر قطعه حافظه ذکر می شود. البته در بعضی لپ تاپ های مدرن این مشکل با استفاده از استاندارد صنعتی SO DIMM بر طرف شده است، ولی همیشه استثناء هم وجود دارد. به هر ترتیب، خرید سخت افزاری که با سایر قسمت ها سازگاری داشته باشد، قطعا برای لپ تاپ دشوارتر از دسکتاپ است.

تعویض کیبورد لپ تاپ بسیار پر هزینه و دردسر ساز است. اگر کیبورد لپ تاپتان خراب شد بهتر است قبل از هر کاری چند تست روی آن انجام دهید. شاید بتوانید مشکل را خودتان حل کنید.


در این مطلب آموزش رفع مشکلات مختلف کیبورد لپ تاپ را برای شما آماده کرده ایم.

اول از همه، باید تشخیص بدهید که آیا این مشکل، یک مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری. جهت فهمیدن باید سیستم را با دیسک یا فلش حاوی "Live Linux" بوت کنید. ("Live Linux" به شما توانایی وارد شدن به سیستم عاملی بدون نیاز به نصب کردن آن بر روی هارد را می‌دهد)

نسخه لینوکس فرقی به حال ما ندارد، اوبونتو گزینه خوبی است. نکته این است که در واقع با این کار بدون اجرای ویندوز، سخت افزارتان را به کار می‌اندازید.زمانی که وارد لینوکس شدید، یک نرم افزار که قابلیت نوشتن در آن وجود دارد را باز کنید. مرورگر گزینه خوبی است. اوبونتو بصورت پیشفرض نرم ‌افزاری به نام “LibreOffice Writer” دارد که بوسیله آن، می‌توانید یک مقاله را بصورت کامل بنویسید!اگر کیبورد بدون هیچ مشکلی کار کرد، به خواندن این مقاله ادامه دهید، ولی در غیر اینصورت پایین و به بخش «مشکل سخت افزاری دارید» بروید.




مشکل نرم افزاری دارید
اگر توانستید در محیطی به غیر از ویندوز چیزی تایپ کنید، پس احتمالا درایور کیبورد شما مشکل پیدا کرده ‌است. پس باید درایور فعلی را با درایور اولیه که ابتدا همراه لپتاب بوده است، عوض کنید.

به ویندوز برگردید، از قسمت جستجو واقع در "Start" استفاده کنید تا "Device Manager" را پیدا کنید و وارد آن بشوید.

داخل "Device Manager" ، قسمت کیبورد را پیدا کرده و روی اسم کیبورد داخلی‌ دو بار کلیک کنید. (اگر کیبورد خارجی (External) در حال حاضر به سیستم وصل است، مطمئن شوید که روی کیبورد داخلی کلیک می‌کنید. اگر مطمئن نیستید، ابتدا کیبورد خارجی را از سیستم جدا کنید)

داخل صفحه نهایی روی تب "Driver" کلیک کرده و سپس “Uninstall” را بزنید. پس از آن اتمام، کیبورد شما قطعا کار نخواهد کرد.

اما زمانی که رایانه را ریستارت کنید، خواهید دید که ویندوز درایور کیبورد را بصورت خودکار نصب کرده است. امیدواریم که این روش جواب دهد.

مشکل سخت افزاری دارید

اگر تنها یکی یا تعدادی از دکمه‌ها کار نمی‌کنند، ممکن است تمیز کردن کیبورد به شما کمک کند. برای این کار به قوطی‌های فشرده هوا نیاز دارید. ابتدا رایانه را خاموش کنید. از نی نازک متصل به ظرف جهت هدایت کردن هوا به زیر دکمه‌های کیبورد استفاده کنید. تمرکز کردن روی دکمه‌ها اشتباه بزرگی است. پس تمیز کردن کیبورد را امتحان کنید.

اگر راه حل بالا مشکل شما را حل نکرد به احتمال زیاد باید کیبوردتان را عوض کنید. می‌توانید از یک شخص متخصص جهت این کار کمک بگیرید و یا بوسیله آموزش‌های موجود، این کار را خودتان انجام دهید.

هر روز تعداد زیادی از کاربران سراغ لپ تاپ ها می روند، زیرا آسان بودن استفاده از این ابزار توجه آن ها را جلب می کند. چند سالی است که این دسته از کامپیوترها در مقایسه با رقبای خود یعنی کامپیوترهای رومیزی چند سال قبل، قوی تر هستند و در عین حال به شما امکان می دهند تا هر زمان که می خواهید، مشغول کار شوید. اما آن چه بسیاری از خوانندگان ما به آن عادت کرده اند این است که به محض مواجه با مشکل، به سرعت کیس کامپیوتر را باز می کنند؛ امری که در مورد لپ تاپ ها غیر ممکن است، زیرا این دسته از کامپیوترها به صورت یک جعبه مهر وموم و بدون امکان دستکاری، در اختیار شما قرار می گیرند. در داخل جعبه لپ تاپ، مجموعه ای از مؤلفه ها به صورت متراکم، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به نظر می رسد که هیچ راهی برای نفوذ به داخل آن و بررسی قطعات دستگاه وجود ندارد. به همین دلیل عکس العمل بسیاری از ما به محض بروز مشکل، تماس با متخصصان این امر است.

البته، در بسیاری ازموارد مجبور نیستید چنین کاری انجام دهید. معمولی ترین مشکلی که در استفاده از لپ تاپ ها رخ می دهد و حتی آن دسته از مشکلاتی که به نظر می رسد تنها توسط کارخانه سازنده قابل حل است، ممکن است توسط خود شما نیز حل شود، اما نکته اصلی کار در این است که باید بدانیم از کجا شروع کنیم و چطور راهکارهای ساده را برای حل مشکل پیدا کنیم. در این مقاله، نحوه برخورد با مشکلات رایج در لپ تاپ ها بررسی می شوند تا بتوانید این گونه مشکلات را با کمترین دردسر شناسایی و برطرف کنید. همچنین به نکته هایی اشاره می کنیم که مانع بروز مشکلات شده و باعث می شود تا کامپیوتر شما برای مدت طولانی بدون دردسر کار کند.

بنابراین، قبل از آن که ناامید شوید و سخت افزار خود را به منظور تعمیر به کارخانه سازنده ارسال کنید، به این مقاله نگاهی بیاندازید، زیرا ممکن است بتوانید راه حل مشکل خود را پیدا کنید.

فن دستگاه:
لپ تاپ ها نیز همانند کامپیوترهای شخصی در برابر گردوخاک، مانند آهن ربا عمل می کنند. اگر سیستم شما به طور ناخودآگاه دوباره راه اندازی می شود یا به طور دائم صفحه ای آبی رنگ را که نشانه با مشکل مواجه شدن سیستم عامل است، مشاهده می کنید، در این صورت زمان آن فرا رسیده تا پره های فن های دستگاه را تمیز کنید. موارد فوق نشانه های گرم شدن بیش از حد سیستم است، به ویژه اگر در طول فصول گرم اتفاق بیفتد. محفظه کوچک داخل لپ تاپ و کوچک بودن رابط تهویه هوا، باعث می شود، لپ تاپ ها به شدت در برابر گرما حساس و آسیب پذیر باشند و فن های بسته شدن دریچه تهویه یا فن به آن معنی است که هوای گرم نمی تواند از داخل فن بیرون بیاید و هوای سرد نیز نمی تواند وارد شود.



واضح است که دسترسی به فن های داخل لپ تاپ از دسترسی به فن های داخل کیس، دشوارتر است. دسترسی به فن های i،CPU GPU و تراشه اصلی (ممکن است سیستم شما هیچ یک از این فن ها را نداشته باشد) معمولا از طریق بازکردن دریچه روی آن ها انجام می گیرد، اما فن های کوچکی که اغلب در پشت و لبه های سیستم قرار می گیرند به این راحتی در دسترسی نیستند. گاهی اوقات راه دسترسی به آن ها، برداشتن صفحه کلید و پوشش رویی سیستم است. این کار درباره بیشتر سیستم ها حتی به معنی جدا کردن صفحه نمایش است. این کار دشوار نیست، اما زمان گیر است و در اولین تجربه باید حوصله زیادی به خرج دهید تا به لپ تاپ آسیبی وارد نشود . در طول انجام کار مواظب قطعات لغزنده ای که شکننده هستند، باشید، همچنین هنگام جدا کردن گیره ها، لولاها و همچنین کابل های رابط دقت لازم را داشته باشید تا از قطعات مکانیکی لپ تاپ قطعه ای آسیب نبیند.

در صورتی که حتی بعد از پاک کردن تمام پره ها، باز هم لپ تاپ شما داغ می کند. در این صورت، سعی کنید سرعت پردازنده را به صورت مصنوعی کاهش دهید. گاهی اوقات عملکرد یک سیستم خراب با کاهش سرعت پردازنده، کاملا طبیعی می شود. در صورتی که کاملا خراب شده باشد، فن های لپ تاپ ها را می توانید از طریق خرید فن مستعمل یا فن نو از شرکت سازنده، تعویض کنید. برای کاهش سرعت پردازنده، وارد محیط بایوس شوید و به دنبال گزینه ای باشید که برای شما امکان کاهش سرعت واحد محاسبات پردازنده یا باس جلویی (Front Bus) را فراهم کند. البته بیشتر لپ تاپ ها چنین گزینه ای در اختیار شما قرار نمی دهند، اما جست و جو برای این گزینه به ویژه در مدل های پیشرفته ممکن است جواب گو باشد . اگر چیزی پیدا نکردید، در این صورت می توانید سرعت پردازنده را از طریق خود ویندوز کاهش دهید.

صفحه لمسی لپ تاپ:
آیا لپ تاپ شما، صفحه لمسی جایگزین ماوس دارد؟ اگر جواب مثبت است، در این صورت آیا ماوس متصل به سیستم به طور ناگهانی باعث پرش اشارگر ماوس می شود؟ این مسئله درباره بسیاری از کامپیوترها رخ می دهد و اگر شما به طور دائم از صفحه لمسی استفاده می کنید، در این صورت راه حلی برای آن وجود ندارد. فشار مچ دست شما روی صفحه لمسی در اغلب موارد باعث می شود تا این صفحه دچار حالت نامتعادلی شود.

در صورت استفاده از یک ماوس سنتی که از طریق USB به سیستم متصل شود، می توانید صفحه لمسی را خاموش کنید. به قسمت Windows Notification Area (جایی که ساعت سیستم در آن قرار دارد)مراجعه کرده و نرم افزار صفحه لمسی را پیدا کنید (نرم افزار و صفحه لمسی معمولا توسط شرکت Synaptics تولید می شود). از طریق این قسمت، صفحه لمسی را غیر فعال کنید. کافی است روی یک تب با نامی شبیه به Device Settings کلیک کرده و گزینه مورد نظر را در آن جست و جو کنید. اگر چنین نرم افزاری در اختیار شما نیست باید خودDevice Manager ویندوز را اجرا کرده و مدخلی با نام «Mice and other pointing devices» را بازکنید و صفحه لمسی را که در این قسمت قرار دارد، غیرفعال کنید.

مشکل مربوط به تصویر:
اگر تصویر نمایشگر در لپ تاپ شما می لرزد، مشکل از نور زمینه است و این مشکل نیز به نوبه خود به مدار مبدلی مربوط می شود که انرژی برد را تامین می کند. این نقیصه نشانه ای از مشکلات بزرگ تر است و ممکن است به زودی خروجی صفحه به قدری تاریک شود که نتوانید هیچ چیز را مشاهده کنید.

تعویض مدار مبدل (Inverter Board) نیز توسط خود شما قابل انجام است، انجام این کار دشوارتر از سایر موارد است و ما اصرار نداریم که در این مورد خودتان دست به کار شوید. گزینه مناسب تر، تعویض کل صفحه نمایش لپ تاپ است. البته، در صورتی که بتوانید پانل مناسب پیدا کنید، قیمت آن، تقریبا با کل قیمت لپ تاپ شما معادل خواهد بود.بنابراین، راه حل این است که یک سیستم دست دوم مشابه با سیستم خود پیدا کنید که خراب شده باشد و صفحه نمایش آن را جایگزین صفحه نمایش سیستم معیوب خود کنید.

بهترین مکان برای جست و جوی قطعاتی از این نوع فروشگاه های قطعات دست دوم است. البته، پیدا کردن یک پانل مناسب زمان بر است و به حوصله زیادی نیز احتیاج دارد، البته به خاطر داشته باشید که می توان در این موارد بسیاری از لپ تاپ ها را به یک نمایشگر استاندارد متصل کرده و از آن استفاده کرد.

آماده شوید:

حال که با مطالعه این مقاله، پیشنهادها و نکته های لازم را برای مواجه با یک لپ تاپ مشکل دار آموختید، پس دیگر این دسته از مشکلات خیلی برای شما ترسناک به حساب نمی آید. با وجود ظاهر اولیه لپ تاپ که یک محفظه غیرقابل نفوذ است، اما بسیاری از مشکلات معمول آن قابل حل است یا آن که حداقل می توانید داده های خود را بازیابی کرده و آن ها را به یک سیستم جدید انتقال دهید.

اگر می توانید مشکلات را برطرف کنید، در این صورت می توانید لپ تاپ خود را در حالی که با استفاده از حافظه یا هارددیسک جدید ارتقا یافته، دوباره در اختیار داشته باشید.

آموزش سیسکو و معرفی دوره های حرفه ای RHCVA,RHCSS,RHCE همراه با اخذ مدرک بین المللی

    • عنوان :دوره های RHCVA,RHCSA,RHCSS,RHCEچیست و پس از دریافت این مدارک دانشجو در چه زمینه ای تخصص کسب می کند
    • آشنایی با لینوکس
    •  لینوکس 

    • با آوردن کلمه لینوکس معمولا محیطی خشک و دشوار در نظر افراد تداعی می گردد اما واقعیت امر، چیز دیگری است. لینوکس هم مانند هر محصول دیگری دارای تاریخچه و سیر تکاملی خود است.

    • در ابتدا حتی دارای واسط گرافیکی مناسبی نبود، ولی امروزه با گسترش محیط های گرافیکی مناسب مانند GNOME و KDE کار با لینوکس بسیار راحت تر و جذابتر از گذشته گشته است.
      لينوکس سيستم عاملی شبيه يونيکس “ unix ” است و اولين نسخه ي آن در سال ۱۹۹۱ انتشار يافت. (سیستم عامل یونیکس در سال ۱۹۶۰تا ۱۹۷۰ به وسیله ی گروهی از کارمندان آزمایشگاه های بل طوری طراحی شد تا قابل انتقال به هر سیستمی و چندکاربره باشد ). سپس نرم افزارهايي که پروژه ي "گنو" تهيه و توليد کرده بود،در کنار اين هسته قرار گرفت و سيستم عامل گنو/لينوکس را تشکيل داد.
      از نظر فنی، گنو/لینوکس را می توان نمونه ی متن باز و آزاد سیستم عامل های خانواده یونیکس نامید که البته خواص خوب آنرا نیز به ارث برده است. درضمن هيچ شرکت، دولت يا گروهي صاحب گنو/لينوکس نيست.
      توزیعهای مختلف لینوکس
      سیستم عامل گنو/ لینوکس از بخش های بسیار زیادی تشکیل شده که هر بخش آن توسط عده ای خاص در گوشه ای از جهان توسعه می یابد.این نکته نقطه قوت آن به شمار می رود. افراد و شرکت هایی اقدام به جمع آوری این قطعات مجزا و قرار دادن آنها کنار هم رده اند و علاوه بر آن برای این مجموعه، برنامه های نصب و مدیریت نوشته اند تا کار را برای کاربران آسان کنند. به این مجموعه ها که توسط افراد و شرکت ها گردآوری شده است، توزیع گنو/لینوکس می گویند.
      تعداد دقيق توزیع هاي گنو/لينوکس مشخص نيست، اما آنچه که مسلم است آن است که بيش از ۳۰۰ پخش ثبت شده ي گنو / لينوکس وجود دارد. اکثرا افراد ترجيح میدهند که از پخش هاي از پيش ساخته شده استفاده کنند. هر یک از این توزیع ها دارای ویژگی های خاص و یا برای اهداف خاص هستند. مثلا مخصوص سرویس دهنده ها،ایستگاه های کاری، کامپیوترهای قدیمی،مدیریت شبکه، چند رسانه ای، بازی و ....
      برخی از توزیع ها از ایجاد تغییرات و بهینه سازی هایی در توزیع های دیگر ایجاد شده اند که آنها را توزیع های مبتنی بر یک توزیع می نامند. مثلا توزیع ubuntu یک توزیع مبتنی بر دبیان است
      برخی اوقات یک توزیع دارای ویژگیهای خاصی است. مثلا گنو/ لینوکس اورالوکس دارای امکانات مخصوص نابینایان مانند شناسایی صفحه نمایش های بریل و یا مرور صوتی وب و پست الکترونیک می باشد. حال به بررسی کوتاه چند توزيع معروف می پردازم.
      Ubuntu
      اوبونتو بر اساس دبيان توسعه داده شده است و کار کردن با لينوکس را براي کاربران مبتدي و تازه کار آسان تر ميکند. ويژگي هايي چون پشتيباني قوي، آپدي تهاي فراوان، نصب آسان، پکيج هاي نرم افزاري بسيار، مستندات کامل و رابط کاربري مناسب، اوبونتو را به کاربر پسندترين توزيع گنو/لينوکس براي کاربردهاي دسکتاپ و شخصي تبديل نموده است
      اوبونتو براي استفاده هاي عمومي بوجود آمده است و توسعه آن به سرعت پيش مي رود و هر نسخه از نسخه قبلي، کارآمدتر و قدرتمند تر مي شود. درکل اوبونتو در دنياي سيستم عامل هاي دسکتاپ آيند هي خوبي در پيش خواهد داشت
      Suse
      از زماني که توزيع Suse بوجود آمد، سازندگان آن روي کاربران کامپيوترهاي شخصي زوم کرده بودند. پس از اينکه در سال 2003شرکت Novell شرکت توليد کننده Suse را خريداري کرد و دريافت آن را از اينترنت براي عموم ميسر نمود. سپس ناول نامSuse را به OpenSUSE تغيير داد و آن را به صورت کاملاً آزاد در اختيار همه قرار داد. اکنون OpenSUSE انتخاب اول کاربران حرفه اي براي استفاده هاي شخصي است.
      دسکتاپ پيش فرض آن KDE است و از برنامه نصاب بسيار قدرتمندي بهره مي برد. پايداري، ظاهر چشمگير، گرافيک قوي، امنيت، تنظيمات پيشرفته از ويژگي هايي است که کاربران OpenSUSE از آن ياد خواهندکرد
      FEDORA
      یکي از معروف ترين نسخه هاي گنو/لينوکس است که توسط يکي از بزرگترين شرکت هاي دنياي لينوکس يعني RedHat پشتيباني مي شود. اين توزيع بسيار قدرتمند داراي کاربران بسيار زيادي است و در دو نسخه دسکتاپ و سرور عرضه مي شود.
      آپديت هاي پياپي،پشتيباني مناسب، نصب آسان، تنظيمات پيشرفته، پيکيج هاي نرم افزاري زياد، فدورا را به يکي از انتخاب هاي اصلي کاربران گنو/لينوکس تبديل نموده است.
      به علت پشتيباني مناسب RedHat از اين توزيع، شرکت هاي بسيار زيادي فدورا را به عنوان سيستم عامل خود انتخاب کرده اند و از آن براي کارهاي مختلف خود بهره مي برند. امنيت، پايداري و کارايي فدورا زبان زد بسياري از کاربران لينوکس است.
      PARSIX
      هر چند اين توزيع جزو توزيع های معروف دنيا نيست امّا ارق ملّی باعث شد اين لينوکس را نيز معرفی کنم. پارسيکس يک توزيع بسيار انعطا ف پذير، مناسب، پايدار و ايراني براي سيستم هاي دسکتاپ است که به صورت ديسک زنده يا Live CD منتشر مي شود اما قابليت نصب روي هاردديسک را نيز داراست.
      اين توزيع برگرفته شده از توزيع KANOTIX و مبتني بر Debian است دسکتاپ آن به صورت پيش فرض GNOME است و نرم افزارهاي پيش فرض فارسي همچون ديکشنري xFarDic و فونت هاي فارسي پروژه FPF در اين توزيع در دسترس اند.
      همچنين در پارسيکس به صورت پيش فرض از فارسي نويسي پشتيباني مي شود و شما مي توانيد همانند ويندوز با فشردن همزمان دکمه هاي Alt+Shift ميان زبان فارسي و انگليسي سوئيچ کنيد. پارسيکس يکي از مناسب ترين توزيع ها براي شروع يادگيري لينوکس در ميان فارسي زبانان است. البته در نظر داشته باشيد که پارسيکس ميتواند جايگزين مناسبي براي سيستم عامل ويندوز باشد و مي توانيد از آن به عنوان يک سيستم عامل مستقل استفاده نماييد.



































      دوره های آموزش لینوکس عبارتند از آموزش RHCVA که در ادامه توضیحاتی کاملی برای هر از آنها آورده شده است همچنین در ادامه مقاله مطالبی در ارتباط با سیسکو سیستمز و همچنین دوره های آموزش سیسکو نیز وجود دارد که برای آشنایی شما با این دوره ها و مدارک آن می باشد.

    • دوره آموزش لینوکس

      دوره RHCSA

      در این دوره از آموزش RHCSA افراد با نصب ، پیکربندی و را ه اندازی سیستم عامل ردهت آشنا می شوند. این دوره شما را قادر می سازد تا بتوانید کاربران ، هارد دیسک ، سیستمهای Sharing و نرم افزارها را بصورت کامل مدیریت و نگهداری نمایید.

      دوره RHCE

      این مدرک جزء با ارزشترین مدارک بین الملی IT می باشد و در آن افراد با نصب و پیکر بندی سرویس های رایج از قبیل Apache ، DNS ، Mail ، Squid و .. بصورت کامل آشنا می شوند. آزمون این مدرک بصورت عملی می باشد.

      دوره RHCVA

      آموزش RHCVA,مجازی سازی به افراد امکان استفاده بهینه از منابع سخت افزاری یک شبکه را می دهد. شما با استفاده از این ویژگی می توانید چندین سرور را بر روی یک سرور فیزیکی داشته باشید. این دوره به افراد امکان مدیریت شبکه های مجازی بر اساس سیستم عامل Red hat را می دهد.

      دوره RHCSS

      با توجه به حساس بدون مبحث امنیت در صنعت سورس یکی از دوره های که بصورت آکادمیک و طبقه بندی شده به این مقوله می پردازد دوره RHCSS می باشد. در این دوره افراد پیکربندی SELinux ، یکپارچه سازی احراز هویت و ایجاد امنیت بر روی سرویس های مختلف را بصورت کامل فرا می گیرند.

      دوره ها و مدارک بین المللی لینوکس:

      مدرک RHCSA:Red Hat Certified System Administrator

      در ایـن دوره افـراد بـا نصب ، پیکـربنـدی و راه انـدازی سیستم عامـل ردهت آشنا می شونـد. ایـن دوره افراد را قـادر می سـازد تـا بتواننـد کاربـران ، هـارد دیسک ، سیستم های Sharing و نـرم افزارها را بـه صورت کامـل مدیریـت و نـگهداری نماینـد.

      مدرک RHCE:Red Hat Certified Engineer

      ایـن مـدرک جـزء بـا ارزشتـریـن مدارک بیـن الملـی IT می باشد و در آن افـراد بـا نصب و پیکـر بندی سرویـس های رایـج از قبیل Apache , Mail , Squid , DNS و ... بصورت کامل آشنـا می شونـد.

      مدرک RHCSS: Red Hat Certified Security Specialist Training

      یکـی از دوره هایـی کـه بـه صورت آکـادمیـک و طبقـه بنـدی شـده به مقولـه امنیـت می پـردازد دوره RHCSS می باشد. در ایـن دوره افـراد پیـکربنـدی SELinux ، یـکپـارچـه سـازی احـراز هویـت و ایجـاد امنیـت بـر روی سرویـس های مختلف را بصورت کامل فرا می گیرنـد.

      مدرک RHCVA: Red Hat Certified Virtualization Administrator

      مجازی سازی به افراد امکان استفاده بهینه از منابع سخت افزاری یک شبکه را می دهد .شما با استفاده از این ویژگی می توانید چندین سرور را بر روی یک سرور فیزیکی داشته باشید. این دوره به افراد امکان مدیریت شبکه های مجازی بر اساس سیستم عامل Redhat را می دهد.

    • دوره های آموزش لینوکس عبارتند از آموزش RHCVA که در ادامه توضیحاتی کاملی برای هر از آنها آورده شده است همچنین در ادامه مقاله مطالبی در ارتباط با سیسکو سیستمز و همچنین دوره های آموزش سیسکو نیز وجود دارد که برای آشنایی شما با این دوره ها و مدارک آن می باشد.

    • آشنایی با سیسکو سیستمز و معرفی دوره های آموزش سیسکو

       سیسکو


    • تاریخچه شرکت

      لن بزاک و سندی لرنر (دارای مدرک لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فوق لیسانس اقتصادسنجی از دانشگاه کلرمونت و فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد)، زوجی که در بخش کامپیوتر دانشگاه استنفورد کار می‌کردند، Cisco را در سال ۱۹۸۴ تأسیس کردند. بزاک نرم‌افزار روترهای چند پروتکل را که توسط ویلیام یاگر(یک کارمند دیگر که کارش را سالها قبل از بزاک شروع کرده بود) نوشته شده بود تکمیل کرد.

      با وجود اینکه Cisco اولین شرکتی نبود که Router(رهیاب) طراحی و تولید می‌کرد، اولین شرکتی بود که یک Router چند پروتکل موفق تولید می‌کرد که اجازهٔ ارتباط بین پروتکل‌های مختلف شبکه را می‌دهد. از زمانی که پروتکل اینترنت (IP) به یک استاندارد تبدیل شد، اهمیت Routerهای چند پروتکل کاهش یافت. امروزه بزرگ‌ترین روترهای Cisco طراحی شده‌اند تا بسته‌های IP و فریمهای MPLS را هدایت کنند. در ۱۹۹۰، شرکت به سهامی عام تبدیل شد و سهام آن در بازار بورس نزدک عرضه شد. بزاک و لرنر با ۱۷۰ میلیون دلار از شرکت خارج شدند و بعد از مدتی جدا شدند. زمان انفجار اینترنت در ۱۹۹۹، Cisco شرکت Cerent واقع در کالیفرنیا را با قیمت ۷ میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت گرانترین خرید Cisco در آن زمان بود. تنها خرید گرانتر مربوط به ساینتیفیک آتلانتا می‌باشد.

      در اواخر مارس ۲۰۰۰، در اوج رشد دات کام، سیسکو با ارزش مالی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ارزشمندترین شرکت دنیا بود. در سال ۲۰۰۷ نیز با ارزشی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد دلار همچنان یکی از ارزشمندترین شرکت‌ها بود.

      با خرید شرکت‌های دیگر، توسعهٔ داخلی و همکاری با دیگر شرکت‌ها، Cisco به بازار بسیاری از قطعات دیگر شبکه (غیر از Router) راه پیدا کرده‌است، مانند Ethernet Switching، دسترسی از راه دور، Routerهای شعبه‌ای، شبکهٔ خودپردازهای بانک‌ها، امنیت، fire wall، تلفن اینترنتی و غیره. در ۲۰۰۳، Cisco شرکت محبوب LinkSys تولید کنندهٔ سخت‌افزار شبکه کامپیوتر را خریداری کرد و آن را در صدر تولید کننده‌های قطعات مربوط به کاربران عادی گذاشت.

      «شرکت سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه (Network) است که مرکز آن در شهر سن‌خوزه، کالیفرنیا در ناحیه معروف به سیلیکان ولی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند. در ابتدا، سیسکو فقط روترهای چند پروتکل تولید می‌کرد ولی امروز محصولات سیسکو را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد. دید سیسکو این است «تغییر روش زندگی، کار، بازی و آموزش».

      ریشه نام سیسکو سیستمز

      لوگوی سیسکو سیستمز تا سال ۲۰۰۶
      اسم «سیسکو» مخفف سانفرانسیسکو است. با توجه به اظهارات جان مرگریج، کارمند ۳۴ ساله و مدیر پیشین شرکت، موسسان شرکت زمانی که داشتند به سمت ساکرامنتو رانندگی می‌کردند تا شرکت را به ثبت برسانند، با تصویر پل گلدن گیت در نور آفتاب مواجه می‌شوند و اسم و نماد شرکت را بر این اساس انتخاب می‌کنند. نماد شرکت منعکس کننده اصلیت سان فرانسیسکویی آن است، که نشان دهنده پل گلدن گیت است که به سبک خاصی طراحی شده‌است. در اکتبر ۲۰۰۶، سیسکو نماد جدید خود را که از نماد قبلی ساده تر و ساخت یافته تر بود به نمایش گذاشت.

      شرکت Cisco systems يک شرکت آمريکايي توليد کننده ي تجهيزات شبکه است که مرکز آن در شهر سن خوزه در ناحيه ي معروف به دره ي سيليکوني در ايالت کاليفرنيا جاي دارد.

      اين شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحي مي کند و محصولات خود را با سه نام تجاري سيسکو ،لينک سيس(Linksys ) و ساينتيفيک آتلانتا (Scientific Atlanta ) به فروش مي رساند .

      در آغاز سيسکو فقط مسير ياب (Router )هاي جند پروتکل توليد مي کرد. ولي امروز محصولات سيسکو را در همه جا –از اتاق نشيمن گرفته تا شرکت هاي ارايه دهنده ي خدمات شبکه – مي توان پيدا کرد.

      مدارک سطح همکار (Associate )

      نخستن گام در شبکه هاي آموزش سيسکو با اين سطح برداشته مي شود . همچنين در اين سطح يک مدرک موقت ، به نام مدرک CCNET . براي کساني که با مشاغل ساده تر ارتباط دارند فدر نظر گرفته شده است . مدارک

      سطح همکار در حقيقت آغاز کار با شبکه است و دانشجويان اين دوره ها در حقيقت کار آموز به شمار مي آيند.

      مدارک حرفه اي (Professional )

      اين سطح از مدارک ،آموزش سیسکو مدارک تکميلي شرکت سيسکو است و دارنده ي اين مدارک در رده نيروهاي متبحر و ماهر به شمار مي آيد .

      مدارک تخصصي(Expert )

      دستيابي به اين سطح از مدارک شرکت سيسکو بالاترين مرحله براي متخصصين و افراد حرفه اي در شبکه است و افراد پس از اخذ گواهي نامه به عنوان متخصص و استاد شناخته مي شوند .

      مدرک CCNA

      CCNA مخفف کلمه Cisco Certified Network Associate است و دارنده آن را شرکت سیسکو به‌عنوان همکار شبکه قبول دارد! این مدرک به کسانی تعلق می‌گیرد که پس از گذراندن آن توانائی نصب و راه اندازی و خطایابی

      صد Node در شبکه را داشته باشند. همچنین طی گذراندن این مدرک فرد مورد نظر با پروتکلهای پایه شبکه مثل IP - IPX - VLAN - GRP آشنائی پیدا می‌کنند .

      مدرک CCNP

      CCNP مخفف Cisco Certified Network Professional است که معمولا افراد پس از گذراندن CCNA اقدام به گذراندن این دوره می‌نمایند . تفاوت اصلی این مدرک با CCNA در این است که فرد پس از گذراندن این دوره توانائی

      شبکه‌بندی بین Nodeهای بیشتری ( از 100 نود تا 500 نود ) و افزوده شدن تعداد بیشتری پروتکلهای شبکه نظیر PPP ,PSTN, DDR,X25, Isl, Isdn ,Frame realy ,IP, IGRP Appletalk, RIP,IP RIP , Vlsm , BGP , 802.10 ,

      OSPF , IGRP IPX را دارد.

      مدرک CCNP را افرادی می­توانند اخذ کنند که دارای مدرک CCNA یا CCDA باشند.